Vasker dere?

chaland

Elsker forumet
Holder på å vaske alt som vaskes kan! :) Får håpe maskinen ikke ryker!!
Lurer på om dere vasker lammeskinn, dyner og puter før bruk?

Vasker skinn, ja. Men nye dyner lufter jeg bare. Den ene dyna skal brukes etter storebror, den vaskes. Pute skal ikke baby ha, så tenker ikke på den enda.

Vasket sengetøy, barnetøy og lammeskinn (brukt til storesøster også,kjøpt på barnas hus).
Dyner lufter jeg bare :)
Men det meste er rent og pent nå ja ;)

Med mindre du kjøper skinn på nøstebarn el. bør du vaske det før bruk. Skinn inneholder masse kjemikalier...
Med mindre du kjøper skinn på nøstebarn el. bør du vaske det før bruk. Skinn inneholder masse kjemikalier...
Leste på nett at skinnet renser seg godt selv, og trengte bare å bli vasket hvis det ble skittent. Men tenker også at det er mye kjemikalier, og det har vel hatt en lang reise fra produsent og hjem til meg..
Vaskes det for hånd, ell går det i maskin? Redd for å ødelegge de :p Har kjøpt på KID og Jollyroom.

Leste på nett at skinnet renser seg godt selv, og trengte bare å bli vasket hvis det ble skittent. Men tenker også at det er mye kjemikalier, og det har vel hatt en lang reise fra produsent og hjem til meg..
Vaskes det for hånd, ell går det i maskin? Redd for å ødelegge de :p
Billigskinn fra IKEA el. er ikke renset på samme måte som skinn til dobbelt pris.
Det er lanolin som gjør at skinn renser seg selv.
Jeg har kjørt mine i vaskemaskin med lanolinsåpe....

Ja jeg vasker, men det er klærne våre og 3-åringens. :p vaskemaskinen har gått varm de siste dagene, men ikke et eneste babyplagg enda. Synes det er litt tidlig. :p

Vaska ikke Nøstebarnskinnet før bruk nei. Men nå har det ligget til lagring i over et år så skal vaske det før lillebror får det. Vasker også dyner, men det er fordi de også har ligget lagret. Vasker ikke nye dyner.

Samme som de over her, kommer til å vaske skinnene, da det ene er fra barnas hus og jeg vet ikke helt hvor "naturlig" det er. Har også et nøstebarnskinn men det er brukt av noen andre tidligere, så det skal også bli vaska. Dynene er helt nye så de blir bare lufta.

Er muligens litt hysterisk på kjemikalierester i tekstiler som skal være i nærheten av lille, så har begynt å vaske opp noe av det, fordi jeg kommer til å vaske det flere ganger før hun kommer :p

Last edited:
Jeg har aldri vaska lammeskinn før bruk til noen av mine, dette er riktignok ordentlige og dyre lammeskinn, men hadde aldri hørt om at de skal vaskes før bruk. Mine barn har ikke tatt noen skade av det - tror jeg :)

vasker alt av klær,sengetøy og slik. men kjøpte en nydelig bamse på princess idag,og den kan ikke vaskes i maskin. vasker dere bamser???

Blir stressa over alle så er så godt i gang.. Vi kjøpte nytt garderobeskap til minste jenta for 1 mnd siden.. Ligger fortsatt flatpakka i garasjen. Og stellekomoden er full av hennes klær som skal i skapet :p får prøve og montere skapet idag tror eg så eg blir litt mer klar :p har ingen plass og legge klær om eg finner ut eg skal vaske det :p

Har vasket alle klær i 50-56, men mye av det andre må hentes først. Vurderer også å kjøpe nytt skinn til babyen, storesøster har brukt det samme skinnet siden fødsel og det er ganske stygt etter bruk i bhgen.

Back
Topp