Vaskepulver?

ThereseLS

Betatt av forumet
Junibarna 2015
Hva slags vaskepulver bruker dere på babytøy?

Jeg bruker OMO til oss to, men lurer på om jeg skal bytte til noe annet når den lille kommer..
 
Vi brukte omo, og skiftet til blenda når vi skulle ha førstemann.
Nå bruker vi egentlig begge deler, og tenker at det ikke er så nøye såfremt babyn ikke reagerer :)
Det går fint å bruke noe annet enn blenda såftemt ikke babyen reagerer..
 
Vi bruker omo, og trodde det skulle være greit å bruke? Hvis ikke får vi dele opp vårt og babyens tøy. Men hvordan er det med tøymykner?
 
Vi bruker blenda pulver. Tenker det er bra med vaskemidler uten parfyme i og med at det er vanlig å reagere å det.
 
Vi bruker neutral pulver og neutral tøymykner .
 
Flytende er alltid bedre enn pulver, da det sliter mindre på klærne;) Og så blir det mindre gris i vaskemaskinen.. Vi bruker flytende Blenda:)
 
Bruker å kjøpe store batsj med parfyme fritt pulver, bruker det til både oss og lillegutt. Også bruker jeg godlukt tøymykner til oss og parfymefri til han :) mamma pleide aldri å bry seg om det for hu sa vi aldri reagerte, men jeg har sinnssykt sart hud og får lett utslett uten noen spesiell grunn, og tenker kanskje det kan komme av at jeg ikke ble skåna for parfyme som liten...
 
Bruker et organisk vaskemiddel som heter "Method" nå, og vil bruke det eller noe tilsvarende til babyklær også. Bruker også vaskenøtter (genialt, Google det;) til mindre skittent tøy.
 
Her endret vi ikke noe med førstemann. Ingen av oss har ømfintlig hud og ingen i familiene sliter med eksem. Men brukte lite vaskemiddel den første tiden til 1bulken. Har ikke merket noe på småen her aldri tørr hud eller eksem.
 
Bruker SA8 fra Amway. Det løser seg 100% opp i vann ulikt alt det andre på markedet. De har et som heter SA8 Baby som vi kommer til å bruke når den lille kommer. Bruker aldri tøymykner.
 
Jeg bruker Omo på vårt tøy. Vesla sine klær vasker for seg selv og da har jeg brukt neutral og Blenda om hverandre. Men nå som hun er nesten et og ethalvt år så har jeg begynt å bruke Omo på hennes klær oxo når jeg har vært tom for det andre. Ser at hun ikke reagerer så fortsetter nok med det..
 
Vi byttet fra omo til blenda når vi fikk første, fortsetter bare med blenda :)
 
Har brukt omo til første uten noen reaksjoner. Brukt parfymefri tøymykner på sengetøy og håndklær, ikke på vanlige klær.
 
Back
Topp