Vaskemiddel

SiljeElisa91

Andre møte med forumet
Hei alle! Nå kommer snart tiden for å vaske babyklær og gjøre ting klart før lille melder sin ankomst. Hvilket vaskemiddel tenker dere å bruke og hvorfor? Jeg er på leit etter et allergivennlig middel med minst mulig giftstoffer - gjerne økologisk. Noen tips?
 
Hei alle! Nå kommer snart tiden for å vaske babyklær og gjøre ting klart før lille melder sin ankomst. Hvilket vaskemiddel tenker dere å bruke og hvorfor? Jeg er på leit etter et allergivennlig middel med minst mulig giftstoffer - gjerne økologisk. Noen tips?
Jeg bruker kun blenda sensetiv. Pga allergier i nær familie. Men er det ikke en serie som heter klar? Som skal være bra?
 
Bruker blenda sensitiv da jeg fort kan reagere på vaskemiddel, spesielt vaskemiddel i pulverform.
Klar skal vist være veldig bra for miljøet og bruker mindre kjemikalier, men vet ikke hvor allergivennlig den er.
 
Vi bruker Omo flytende color - har prøvd forskjellige og har allergi og psoriasis i hus - denne passer oss så den fortsetter vi med :)
 
Vi bruker neutral. Sønnen vår tåler ikke parfyme så godt
 
Vi brukte neutral når 3 åringen var baby. Nå bruker vi vanlig omo color, men bruker nok neutral mens han er helt liten tenker jeg :)
 
Hei alle! Nå kommer snart tiden for å vaske babyklær og gjøre ting klart før lille melder sin ankomst. Hvilket vaskemiddel tenker dere å bruke og hvorfor? Jeg er på leit etter et allergivennlig middel med minst mulig giftstoffer - gjerne økologisk. Noen tips?

blenda sensitive. Begynte med det når snuppa ble født i 2010, og har bare fortsatt med det;)
 
Har brukt blenda sensitive siden dattera ble født i 2018:) Og er veldig fornøyd med det
 
Vi bruker Neutral :) Har en del Klar-produkter som vi er veldig fornøyde med, så jeg lurer på å teste ut vaskemiddelet.

Når begynner dere forresten å vaske klærne? Jeg tenkte å vente til permisjonen nærmer seg jeg.
 
Vi bruker Neutral :) Har en del Klar-produkter som vi er veldig fornøyde med, så jeg lurer på å teste ut vaskemiddelet.

Når begynner dere forresten å vaske klærne? Jeg tenkte å vente til permisjonen nærmer seg jeg.

Samme her. Vasker jeg det nå vil jeg uansett føle behov for å vaske nærmere termin :p
 
Har vasket med klar og blenda sensitiv Tøymykner, tar det fortløpende nå når jeg har energi :happy:
 
Fins det ikke en sitronsåpe for litt værre flekker? Hørte rykter om den i et babyshower.
‘På stell’ sitronsåpe. Fås på barnas hus og Name it butikkene. Kan også bruke økologisk gallesåpe. Kjøpes på Clas Ohlson. Den finnes både som flytende og som såpestykke. Jeg har god erfaring med såpestykket på flekker. Supert på alt fra bæsj til bær og kan brukes på ull På ulltøy bruker jeg nøstebarn sitt vaskemiddel til ull.
 
Vi bruker Neutral :) Har en del Klar-produkter som vi er veldig fornøyde med, så jeg lurer på å teste ut vaskemiddelet.

Når begynner dere forresten å vaske klærne? Jeg tenkte å vente til permisjonen nærmer seg jeg.
Bruker også Neutral til vanlig tøy. Helst flytende. Har også vurdert Klar produktene, rop ut når du har fått testet da!

Jeg tenker å begynne å vaske rett før jeg går ut i permisjon. Forrige gang begynte jeg like etter, men snuppa kom 11 dager før så jeg hadde ikke rukket over alt. men det viktigste, og det vi skulle ha med til sykehuset, var heldigvis rent
 
Bruker flytende Neutral til Bomull/yttertøy osv.
Ingen tøymykner.
Nøstebarns vaskemiddel til ull eller ev. parfymefri Milo.
Økologisk Gallesåpe til flekker (kan også brukes på ull)
 
Bruker også Neutral til vanlig tøy. Helst flytende. Har også vurdert Klar produktene, rop ut når du har fått testet da!

Jeg tenker å begynne å vaske rett før jeg går ut i permisjon. Forrige gang begynte jeg like etter, men snuppa kom 11 dager før så jeg hadde ikke rukket over alt. men det viktigste, og det vi skulle ha med til sykehuset, var heldigvis rent

Jeg sier fra når jeg tester :)

Jeg fikk KS 9 dager over tiden sist, så tipper han her holder seg inne en god stund etter permisjonsstart, hehe. Men tenkte å begynne i uke 36. Er ikke så mye, da vi ikke har kjøpt inn hauger og lass enda.
 
Back
Topp