Vaskemiddel

Firsttry2019

Glad i forumet
Novemberbarna 19
Junibollene 2023
Må vel begynne å vaske klær til mini snart.. Hvilke vaskemiddel bruker dere? Og bruker dere det til vanlig også, eller bytter dere nå?
 
Vi bruker enten blenda, neutral eller änglamark til daglig, og tenker å bruke det til babyen også. Det viktigste for oss er at det er parfymefritt.
 
Har brukt parfymefri Milo når jeg har skyller igjennom brukte klær vi har hatt liggende. Når vi tar det i bruk havner klærne i skittentøyskurvene med resten av familien og da blir det en blanding av det vi bruker (Omo, parfymefri milo, gallesåpe).
 
Har brukt parfymefri Milo når jeg har skyller igjennom brukte klær vi har hatt liggende. Når vi tar det i bruk havner klærne i skittentøyskurvene med resten av familien og da blir det en blanding av det vi bruker (Omo, parfymefri milo, gallesåpe).

Vi bruker egt omo nå, men trodde kanskje vi måtte bytte til noe annet som er parfymefritt framover nå?!
 
Vi bruker normalt omo men har kjøpt en boks Nautral som jeg har brukt på alle babyklær. Den første tiden bruker vi nok samme vaskemiddel på våre klær siden alt havner i samme skittentøyskurv.
 
Vi bruker normalt omo men har kjøpt en boks Nautral som jeg har brukt på alle babyklær. Den første tiden bruker vi nok samme vaskemiddel på våre klær siden alt havner i samme skittentøyskurv.

Tror jeg kommer til å gjøre det samme! Bare kjipt at vi har igjen en diger boks omo som vi da ikke får brukt på lenge:hilarious:
 
Bruker Neutral stort sett på alt :) Eller Milo parfymefri til ull/silke :) Byttet over til det etter at vi fikk førstemann :) Hender jo jeg bruker noe skyllemiddel med parfyme, men kommer ikke til å gjøre det med noe av tøyet til lille frøkna når hun kommer.
 
Bruker neutral nå på alt både vaskemiddel og tøymykner. Leste at klærne klør mindre av å bruke tøymykner, så selv om jeg er blitt anbefalt selv å ikke bruke tøymykner så skal jeg nå prøve på det på mine klær også. Reagerer jeg så fjerner jeg tøymykneren fra babyens klær og vasker dem på nytt.
 
Neutral, bruker bare det. Tøy mykner er noe herk så det finnes ikke i hus.
 
Vi bruker bare neutral for tiden uansett, mannen har sensitiv hud som klør ganske ille, spesielt når vi nå går over til vinter. Men tror ikke det egentlig spiller noen rolle om man bruker omo eller neutral (med/uten parfyme) så lenge man ikke har beviste plager av vaskemiddel med parfyme.

Eddik er visst et kjerringråd for mykere tøy uten å bruke skyllemiddel, og mykere tøy er kjekt hvis man har sensitiv hud.
 
Vasket babytøyet i 50-56 for noen uker siden. Det meste var vasket når det ble pakket ned etter forrige. Så her ble alt vasket på ullvask 30 grader med parfymefri milo.
 
Bruker nøytral, og det som tåler tørketrommel putter jeg i den, da blir det mykt
 
Neutral til alle babyklærne.

Til oss voksne bruker vi litt forskjellig vaskemiddel. Om babyklærne skal vaskes sammen med våres klær skal vi bruke Neutral.
 
Vi bruker kun blenda eller omo til vanlig fordi jeg reagerer noe voldsomt på andre typer :p så vi gjør ingen endring der.

Vi har måttet låne komfort freshtech til noe som luktet kjeller, men vanligvis bruker vi kun blenda om vi bruker skyllemiddel, samme grunn.

Holdt på å kveles senest igår når mannen hadde vasket klær med freshtech og ikke tenkt over mengden han hadde og at vi ikke skal ha det på klær som luktet normalt
 
Back
Topp