Vaskemiddel

Desemberbaby86

Glad i forumet
Desemberglede 2015
Hva slags vaskemiddel bruker dere når dere vasker klær og sengetøy til den lille? Er det noe vaskemiddel man ikke skal bruke? Man hører jo så mye rart...
Jeg har vasket alt av sengetøy, samt en vaske med klær jeg har arvet og kjøpt nytt med Omo flytende vaskemiddel. Ikke brukt skullemiddel, men brukt Blenda sensitiv tøymykner til sengetøyet...

Bruker neutral eller blenda sensitive. Bruker heller ikke noe annet skyllemiddel på ting til babyer enn neutral. Jeg vet ikke om det er så "farlig" for babyen med parfymerte produkter, det kommer nok heller an på hva man er disponert for. Her er det stor sannsynlighet for atopisk eksem, og da er vi nøye med hva produktene inneholder av triggere.

Neutral :)

Neutral, synes det er viktig at det er parfymefritt den første tiden :)

Bruker omo etter anbefaling av fetter som ikke tåler noe annet verken neutral eller blenda, men har også brukt det parfymefriet til Rema1000 og blenda tøymykner :)

Har brukt Blenda sensitiv flytende, og evt tøymykner i samme type. Ull med Nøstebarnsåpe.

Bruker blenda sensitiv på alt. Har aldri brukt skyllemiddel på noe. Synes det stinker :-P

Sist brukte jeg neutral. Denne gangen har jeg vaskemiddel fra norwex :)

jeg har vaska lille sine klær med omo vaskepulver, å med comfort sommerfrisk tøymykner, altså det samme som jeg bruker på våre klær, jeg bruker bare mindre mengde, bare for å slippe å måtte skille ut klærne å for å slippe å måtte bruke forskjellige vaskemidler så sant det ikke er nødvendig :)

Back
Topp