Vaskemaskin virker ikke . Noen som har en mann med peiling?

Timmy

Betatt av forumet
Er alene med 3 små barn og i dag tok vaskemaskinen kvelden... Setter den på d programmet jeg skal ha og trykker start. Maskinen begynner da å pumpe inn vann men etter d er gjort står den bare å tikker. Den går ikke rundt. Hva kan være galt? Må jeg ha ny maskin ? Penger har jeg ikke akkurat så mye av så at den ryker nå rett før jul er bare krise... Grått noen tårer....:(

Hvor gammel er maskinen? Har du prøvd å pumpe ut vannet på maskinen ved å ta på utpumpingsprogramet? Rense filteret? Snurret trommelen rundt for å høre om det ligger noe bak den?

Dersom det ikke er noe inni filteret til maskinen (helt nede der man tømmer vann manuelt), så kan det hende det er børstene som har røket.
Børstene er en del som gjør at motoren går rundt elns. Skjedde med vår vaskemaskin tidligere i vår. Var såpass dyrt å fikse at vi kjøpte like greit en ny.
Kjøpte en uten slike børster -livstidsgaranti! :D

Børstemotor? Kan godt være det er den som er utslitt.

Hvor gammel er den? Husk at du kan få ny på garanti opp til fem år selv om det står to år på garanti fra butikk.

Jeg måtte få ny computer inni min en gang.
Utenom det og filter er jeg blank. Men slikt er så kjipt..

Våres stoppet og da var det en hårdott i pumpa. Var ingenting i filteret men innenfor filteret fant vi en god hårdott! Men hos oss tok den ikke inn vann eller noen ting!

Tømme manuelt og sjekke filteret og sånn der må vi gjøre såpass ofte at mannen prøver å huske å gjøre det når den ER tom, sånn for å slippe å tømme manuelt, det er noe skit.

Børstene gikk på vår i år, men da funker den ikke i det hele tatt

Du trenger ingen mann som har peiling, det holder med forumdamer:)

Jeg hadde samme problemet en gang og da var filteret som sitter i vanninntaket tett. Tok det ut (en slags propp med hull) og stakk opp hullene, og maskina var i gang igjen :D

Du trenger ingen mann som har peiling, det holder med forumdamer:)
Ja, ærlig talt, spør om noen har peiling, ikke tro at menn automatisk vet mer om dette. :p

Min gjorde akkurat det samme for noen år siden, det var bare reima som hadde hoppet av. Jeg ringte service først, siden den fortsatt hadde garanti og jeg ikke gadd å fikle med den. De mente med en gang at det var børstene som hadde konket og sendte servicetekniker. Det eneste han gjorde var å løfte på plass reima igjen. Det var det jeg brukte garantien på. ;)

Back
Topp