Vaskemaskin reparasjon?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Sølvi
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Sølvi

Guest
Er det noen som har reparert vaskemaskinen sin?
Min har begynt å lage er lyd som ikke høres helt bra ut. Lurer på om det er lønnsomt å reparere den eller kjøpe ny. Den er 6 år gammel.
Hva tror dere?

Ikke lønnsomt tipper jeg

Sent from my iPhone using BV Forum

Min og var 6 år gammel da den konka ut, kjøpte bare ny, tror ikke det lønner seg å reparere. Mye styr:p

Jeg jobbet for Miele og tok og booket timer til reparasjoner av slikt.

En reparasjon vil nok komme på 1000kr eller mer, pluss deler. Også jobber jo reparatørene gjerne på dagtid. (hos Miele er det slik at du får et tidsrom som reparatøren kommer innafor, som kan være 3 eller 4 timer.) Kan også ta en god tid før reparatøren kan komme og fikse den.

Så spørsmålet blir jo om det er verdt det? Var det en veldig dyr maskin så kan det være verdt det, men hadde nok ikke gjort det ellers.

Det er dyrt å reparere vaskemaskiner.

Da sparer du i lengden på å kjøpe en ny en :)

Hvilken repratør du får avhenger av merket på maskinen. Prisen på reprasjon avhenger igjen av hvilken repratør du får.
Erfaringen min er at når først noe ryker, så følger resten etter. Altså, det vil hele tiden komme nye ting som må repareres.
Ring verksteden for ditt merke, og forklar feilen. Da vil du sannsynligvis få et noelunde prisoverslag. Dyre maskiner hadde eg vurdert reparere, billige maskiner nei. :)

Før du ringer, ha klart modellnummer og kjøpsdato.
Noen merker har lenger reklamasjonstid for enkelte feil. :)

Har solgt noen hundre vaskemaskiner, så har en viss erfaring. ;)

Mannen min har byttet børster på gamle vaskemaskinen vår. Det ga den 2 år til i normal bruk, men når det skjedde igjen kjøpte vi ny. Vaskemaskinen var da 11 år når det skjedde og det var visst (ifølge han) helt logisk det var børstene som var nedslitt.

Tenker det spørs litt hvor dyr maskinen var, og hvis du kjøper ny, hvor dyr kjøper du da. Kan jo undersøke hva det vil koste, og se opp mot pris på en ny.

Min maskin kostet vel 1000-1500 kr for 8 år siden, så jeg venter på at den skal ryke. :p Alle hvitevarene våre er opp mot samme alder, og billige produkter som ble kjøpt på tilbud da vi nettopp var flyttet hjemmefra. Så jeg er bare redd for at når noe ryker, så ryker alt samtidig.

Problemet er at jeg egentlig ikke vet hva som lager "bråkelyden".
Gubben sier at det kanskje er lageret som er gåent. Bråker kun innimellom :/
Takker for supre svar:)

Back
Topp