Vaskehjelp

Hemmeligfrøken

Forumet er livet
Desemberglede 2015
Har du det?
Anser du det som luksus?

Her har vi vaskehjelp annen hver uke. Mange sier det er luksus, mens jeg mener det handler om prioriteringer. Vi må jo naturligvis "ta" pengene fra en annen post, men det er en prioritering vi gjerne gjør;)

Har det ikke selv, men anser det ikke som luksus å ha det. Det er ganske vanlig å ha det, har jeg inntrykk av.

For meg er det luksus :-P

Tror ikke jeg ville hatt noen inn for å vaske min skitt faktisk jeg :-P
Hadde sikkert vaska før personen kom :-P

Vi har ikke råd til det heller ;-)

Kunne gjerne hatt det annenhver uke selv! Samtidig har jeg en tanke om å lære barna å vaske/rydde rundt seg og sette pris på nyvasket og ryddig hus (Iallefall rom i første omgang). Tenker at de kanskje setter mer pris på den følelsen hvis de gjør det selv - det gjør hvertfall jeg, noe jeg har arvet etter min egen mor.

Men forstår godt dere som har vaskehjelp, og skulle vel egentlig gjerne hatt det annehver uke selv, også vasket selv de ukene i mellom ;)

Har ikke vaskhjelp..men kunne tenkt meg det :) noen ganger bare,da jeg liker å gjøre det selv egentlig :p

Vi vurderer det, og det føles litt som en luksus for meg.
Har litt problemer med hele konseptet at noen skal vaske for meg, samtidig, de som kan det er proffe!!
Ser det litt gjennom jobb der vi ofte leier inn folk til å vaske for oss.

Vi har ganske stort hus nå og hund, så når dem lille kommer, så tror jeg at det blir vaskehjelp på oss :happy:

Handler som du sier mer om prioriteringer. Vi kommer vel til å vurdere det igjen når den økonomiske situasjonen stabiliserer seg

For meg er det luksus ja, rett og slett fofdi det er noe vi ikke har råd til for alt i verden. Misubber de som har det :-P

Har vaskehjelp, annenhver uke

Vi har vaskehjelp annenhver torsdag og det prioriterer vi foran spise ute en gang i måned.
Min mann jobber mye fortiden, jeg klarer ikke å vaske sammen med baby.

Jeg synes det er luksus, og jeg vil gjerne ha vaskehjelp selv. Hadde også godt kunnet prioritere det framfor noe annet, da jeg sliter med å få alt gjort.

Har du det?
Anser du det som luksus?

Her har vi vaskehjelp annen hver uke. Mange sier det er luksus, mens jeg mener det handler om prioriteringer. Vi må jo naturligvis "ta" pengene fra en annen post, men det er en prioritering vi gjerne gjør;)
Helt enig med deg. Vi har også det annen hver uke. Prioritert det for å frigjøre tiden man bruker på gulvvask på guttungen og familien vår.

Ja, det er en prioritering, men det er en prioritering vi ikke kan ta akkurat nå :)
Når mannen er i full jobb igjen er vaskehjelp høyest på liste vår over ting som skal prioriteres ;)
Klarer fint å vaske mellom vi har vaskehjelp og dermed vise ungene, samtidig som jeg ønsker å nyte det å komme hjem til nyvasket hus et par ganger i mnd uten å ha gjort en skit for det :)

Vi har hat det fast i mange mange år, nå har vi det litt inni mellom, alt hva annenhver uke, til hver uke, til annen hver måned ;)

Vi hadde det annenhver torsdag ett par år. Så betalte vi litt ekstra mens vi var på ferie. Da tok hun en skikkelig "vårrengjøring"

Vi betalte 600kr per gang. Altså 1200kr i måneden. Vi er aldri ute og spiser, sjelden på kafé osv. Vi har helt normale jobber og har ikke flust i penger. Men det ble en investering i forholdet og familien da mannen ble langvarig syk. Så ble han frisk men vi fortsatte å bruke henne. Sa henne opp da minsten kom. Orket ikke å stresse med å komme meg ut døren kl9 de dagene og være borte halve dagen.

Vi har vaskehjelp annenhver uke. Føler det er skikkelig luksus og jeg elsker det!! Med to små, må både klut og støvsuger frem, så mine skal lære seg at man både må rydde og gjøre rent etter seg når man roter/søler. Vi betaler 750,- pr gang - det er ink moms. Dette blir prioritert i vår økonomi, da det er viktigere for oss enn andre ting :)

Back
Topp