Vaske vogn...,

• Trådstarter Trådstarter Ingenbruker
  • Opprettet Opprettet
I

Ingenbruker

Guest
Skal vaske edgevogna til snuppa, har fått den av ei vennine nå nylig og te kte å ha den som besteforeldrevogn. Vil helst vaske hele vogna inkl kalesjen... Kan den legges i vann? Eller vaskes i maskin?

Kalesjen må sikkert håndvaskes i badekar/dusj pga bøyler inni. Alle trekk som kan tas helt av kan du vaske på håndvaskprogram. Husk å imprignere den etterpå når den er tørr, da holder den seg litt vannavvisende :)

Som regel får du av trekk og sånn og kan vaske det i maskinen.

Kalasjen går fint å vaske i badekar/ badebalje ol med såpe og ligge i vann også spyle godt. Den er som regel ikke så nærme baby og er ofte mindre skitten.

Understell vaskes med klut og vann.

Det meste stoffet er håndvask 30 grader. Men understellet kan vaskes med Zalo og vann og carpolish for at det ikke skal ruste

Er du redd for bakterier så selger apoteket soay for møbler som dreper bakterier som MRSA og andre typer bedre enn 99%

Du kan jo ringe og høre med en forhandler av Emmaljunga? De må da vite hva produsenten anbefaler ift vask av stoffet.

I fjor kjøpte vi en brukt edge vogn til barnehagebruk og har nylig kjøpt en brukt emmaljunga scooter. Begge vognene var litt mer "dirty" enn vi hadde tenkt så vi gikk hardt til verks. Alt av tekstil gikk av og vasket på 40 grader normal vask og 800 på sentrifugen. Tekstilen var like fin etterpå og ikke minst REN! Kalasjene var ikke bare bare å få av bøylene, men jeg har heldigvis en handymann som fikset dette for meg med både å ta den av og på. For at kalesjen fortsatt skal være litt vannavstøtende etter vask tok jeg bare på litt impregnering. Mannen tok seg av vasking og smøring av understell og hjul. Gamle vogner blir som ny :) Lykke til :)

Back
Topp