Vaske ull med vanlig vaskemiddel??

nussnøff

Gift med forumet
VIP
Jeg må vaske en maskin med ull i dag, men milo flasken gikk i gulvet og alt rant utover...... Så går det greit å vaske ullet en gang med vanlig vaskepulver eller blir det ødelagt da? Er det evt noe annet jeg kan bruke?
 
En gang skal gå bra:) det har jeg gjort når det har vært krise:)
 
Ok, da får jeg krysse fingrene for at det går bra :)
 
Hadde ikke statt sjansen :/ hadde vært så synd vist det ikke gikk bra..
 
Nå er maskinen allerede på så satser på at det går greit. Vi bor litt på landet så er ikke så mange i nærheten å spørre, naboen hadde ikke. :)
 
Nei, enzymer i vanlig vaskemiddel ødelegger ull, så det burde du ikke gjøre!
 
Du risikerer og ødelegge klærene og det er jo synd,kan jo vente til i morgen når du har handlet.
 
Vask uten såpe da? Klærne blir jo skyllet massevis av ganger om du har de i maskinen uansett? Hadde ikke brukt vanlig vaskemiddel nei...
 
Jeg hadde ikke vasket med vanlig vaskemiddel, her satte jeg på vasken uten vaskemiddel da jeg hadde glemt å kjøpe.
 
vaska mange maskiner med vanlig jeg og det har holdt seg fint og varmer like godt. merket ikke noe på mitt ulltøy.
 
Har ødelagt en del ull med vanlig pulver, men da vasket jeg det flere ganger med det, hvis jeg var tom for milo hadde jeg nok tatt en omgang uten såpe, eller med bare bittelitt såpe i om det var helt krise.

Nå har jeg ett nett med miljøvaskekuler som jeg bruker når jeg har glemt, og til plagg som ikke tåler såpe.
http://www.miljovask.no/faq.html
 
Nei, enzymer i vanlig vaskemiddel ødelegger ull, så det burde du ikke gjøre!
Klærene holder seg ofte mine uansett,men de har ikke samme varme og puste effekt når enzymene er ødelagt:-(


Sent from my GT-P7310 using BV Forum
 
Back
Topp