Vaske og ordne til kommode med klær?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Irene
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Irene

Guest
Har dere begynt med dette, eller når tenker dere å gjøre slike ting klart? :)

Har stellebord klart men skal vaske det først og så vaske opp klær..
Kanskje neste uke engang... ;)

Synes det er litt tidlig enda... Nå har vi ikke stellekommode i hus enda heller da, men satser på å bestille denne uka eller begynnelsen av neste :)

Begynner vel å vaske og ordne ved permisjonstider tenker jeg, hvis ikke støver jo alt ned igjen :)

Eg har no begynt! Synst det er greit å vaske klea når det kjem i hus! Så slepp eg å tenke på det seinare, så blir jo det orden!

Synes det er litt tidlig enda... Nå har vi ikke stellekommode i hus enda heller da, men satser på å bestille denne uka eller begynnelsen av neste :)

Begynner vel å vaske og ordne ved permisjonstider tenker jeg, hvis ikke støver jo alt ned igjen :)

Støver vel ikke ned inni kommoden??
Da hadde klesskapet mitt vært nedstøvet, for jeg får ikke på meg mine klær, så jeg har en egen kommode med gravide klær :)

Støver vel ikke ned inni kommoden??
Da hadde klesskapet mitt vært nedstøvet, for jeg får ikke på meg mine klær, så jeg har en egen kommode med gravide klær :)

Nei det gjør det nok ikke, men kommoden støver kanskje ned... Og så er sikkert jeg litt rar igjen fordi jeg føler at om klærne blir liggende en stund før de kommer i bruk er de ikke like freshe som når de er nyvasket :)

Med to barn fra før og en haug med klesvask daglig kommer jeg til å begynne å vaske klær nå. Så får jeg også ordentlig oversikt over hva vi har. Skrudde opp stellekommoden i går, så nå er det bare å fylle opp :) Deilig med alt som er unnagjort!

Her har vi demontert stellekommoden og mannen har skrubbet den så nå gjenstår å pusse den litt og så male. Etter vi er ferdig med det så kan jeg begynne å tenke på å gjøre klart til lillemor :) Gjør dere klart 50 og 56? satser mange på at de får barn som går inn i 50 i det hele tatt? :p

Første prioritering blir nok å montere opp kommoden :p ellers tenker jeg å begynne med vasking osv når det nærmer seg litt mer. Siste mnd feks?

Her har vi demontert stellekommoden og mannen har skrubbet den så nå gjenstår å pusse den litt og så male. Etter vi er ferdig med det så kan jeg begynne å tenke på å gjøre klart til lillemor :) Gjør dere klart 50 og 56? satser mange på at de får barn som går inn i 50 i det hele tatt? :p
Jeg har bare kjøpt klær i str 56, men har litt i 50 fra søsknene, så kommer til å vaske litt av det. Nr 2 her var faktisk for stor for noe av str 50 på sykehuset, så blir denne like stor tenker jeg det er dumt å kjøpe masse nytt i 50..

Her må vi vente. Knøtta skal ha kommoden til jentungen når hu får nytt rom med nytt garderobeskap, men det blir i slutten av februar så alt på babyrommet blir gjort klart i mars :-)

Tenkte å vaske opp klær en mnds tid før termin... men blir sikkert sånn hasteopplegg rett før.... typisk meg :p

Ingenting blir vasket og lagt i kommode før stellekommoden kommer inn på badet. Og der vil jeg ikke ha den i lengre tid før fødsel enn jeg må, så tenker vi flytter den inn dit når jeg går ut i permisjon. Da vasker jeg også opp klærne.

Det haster jo ikke, babyen behøver de ikke med det første. Og skulle det mot all formodning blitt prematur fødsel vil han uansett ikke passe klærne i 50 og 56. :p

Har god kontroll på hva vi har da. Har alle klærne samla i en plastkasse med lokk, der ligger de godt i flere måneder enda. :)

Ja, satser på å få et barn som passer 50. Er vel ikke så uvanlig det vel?

Første vår var helt normal, 3.4kg og 48cm. Hun brukte 50 i en hel måned, svømte i 56.

Men ja, vasker begge størrelsene samtidig, siden mange av plaggene overlapper hverandre på str. :)

Hehe, satser på å begynne ved permisjonsstart! Har plastbokser med klær fra de to forrige - nøye merket og brettet, så hååååper det bare er å vaske det som er der.. :p
Vasker og klargjør klær i 2 str av gangen, altså 50 og 56, deretter 62 og 68 osv. I hvert fall gjort det med de 2 andre:) Syns de vokser ut av str radig så greit å ha neste str klar.
I morgen kommer snekker på befaring for å gi pris på ombygging/ oppussing som må til (utover hva min fantastiske mann gjør selv) så kanskje det blir klart til permisjon så jeg har et sted å legge klær til minstemann.. :p

Første vår var helt normal, 3.4kg og 48cm. Hun brukte 50 i en hel måned, svømte i 56.

Men ja, vasker begge størrelsene samtidig, siden mange av plaggene overlapper hverandre på str. :)

Her har vi kun tre bodyer i 50... Resten i 56... Er det kanskje litt lite? Jeg tror lille kommer til å bli lang siden både jeg og mannen var lang...

Hehe, det var ikke sånn ment, men skal ikke være gedigne ungen før 50 blir litt knapt ;) min første var 3750g og 51 cm, helt i gjennomsnittet for gutt og han fikk ikke brukt mye i 50 :) Jeg tar jo fram 50 jeg og, men det er ikke mye jeg shopper av det for å si det sånn, og bare for sikkerhetsskyld :)

Her har vi kun tre bodyer i 50... Resten i 56... Er det kanskje litt lite? Jeg tror lille kommer til å bli lang siden både jeg og mannen var lang...

Har du mulighet til å arve noe i 50? eller kjøpe brukt? for noen får brukt det noen uker, og noen får ikke brukt 50 i det hele tatt, og det er kjedelig kanskje å ha kosta på mange plagg bare for at de skal ligge ubrukt? i verstefall så får du sende nermeste familie og venner på shopping mens du ligger på føden og koser deg med nurket ;p Venter du gutt eller jente? jentene er som oftest mindre og kanskje større sjangs for å trenge 50 lengre, men det kan uansett variere mye så er vanskelig å si helt sikkert :)

Hei! Ville kanskje kjøpe ett par bodyer til i str 50. Jeg er 177 cm og mannen 199 cm. Barnet var 3300 g og 49 cm lang ;) Brukte str 50 i en mnd kanskje. Men ikke godt å si altså :-D

Back
Topp