Vaske ned leilighet

Gaupa84

Glad i forumet
VIP
Vi skal flytte på nyåret, og da må jo leiligheten vaskes fra topp til bunn før kjøperne overtar nøkkelen. Vi lurer på å gjøre det lett for oss selv ved å bestille inn vaskehjelp. Men er det noen her som har gjort det som vet ca pris på noe sånnt? Er ei leilighet på ca 60, der tak, vegger, vinduer og gulv må tas. (skuffer og slikt tar vi selv).

Noen ideer på pris?

Hmmm... Jeg tror vi betalte 2500,- for en nedvask av en gammel leilighet..... Dette var et liiite firma, to menn av utenlands opprinnelse som vaska, men de vaska greit nok til at huseier var fornøyd...

Det koster noen tusen ja[;)]

Er det proft firma så tror jeg du fort kan regne 1000kr pr 10kvm[:)]

Hva med å spørre pålitelig familiemedlem?
Kanskje en lillesøster? eller Niese..?

Og gi noen slanter for jobben[:)]

ORIGINAL: Solaa

Vi betalte 4500 for et firma som tok absolutt alt utenom garasjen vår - vi hadde hus på 240 kvm. Det er enorme prisforskjeller! Sjekk opp forskjellige steder, og du finner helt sikkert en fin pris!

Btw - tak bør ikke vaskes med mindre det skal malen, (normalt!!!) Det vil bare se enda mer møkkete ut, da det som oftes brukes helt matt billig maling. Dermed ville jeg ikke gjort noe med taket. I verste fall kan det tenkes at dere må male alle takene fordi det blir skjoldete etter vasken, og det ikke var slik på visning [;)] (selvfølgelig med forbehold om at dere har relativt "normale" tak)

Tror jeg må ringe litt rundt omkring og høre. Vi er villige til å betale litt så lenge jobben blir gjort bra.
Og angående tak ja...hehe....her er det blitt vasket av de som eide før oss, og det er skjoldete delux.[8D] Vi har ikke malt enda, så det var slik på visning og. Men ja, skulle vi bodd her lengre så skulle det definitivt blitt malt.

ORIGINAL: DenicaD

Det koster noen tusen ja[;)]

Er det proft firma så tror jeg du fort kan regne 1000kr pr 10kvm[:)]

Hva med å spørre pålitelig familiemedlem?
Kanskje en lillesøster? eller Niese..?

Og gi noen slanter for jobben[:)]

Noen tusenlapper blir det vel ja, men så lenge vi ikke blakker oss på det, så er det nesten verdt det føler vi. Har så mye annet å styre med at det hadde vært godt å slippe det.

Skulle gjerne ha spurt en lillesøster eller noe, men jeg har en bereist familie som ikke bor på hjemplassen, så der er det lite hjelp å få akkurat nå. I verste fall får vi vaske selv. [8D]

Noen som har ide på hvor lang tid man må beregne på å vaske ned en leilighet selv?

Det er veldig fort gjort å gjøre det selv. Ville heller spart pengene siden leiligheten er såpass liten !
Er det hvite tak?
Siste gangen vi solgte anbefalte megleren å ikke vaske taket, men bare tørrmoppe.
Blir noen stygge skjolder på hvite tak om man bruker såpevann.

ORIGINAL: Charl0tte

Det er veldig fort gjort å gjøre det selv. Ville heller spart pengene siden leiligheten er såpass liten !
Er det hvite tak?
Siste gangen vi solgte anbefalte megleren å ikke vaske taket, men bare tørrmoppe.

Hvite tak ja. Som forrige eier tydeligvis har vaska med vann, for taket er skjoldete.[8D] Vi har planlagt å male lenge nå, men har blitt utsatt. Var slik på visning, så ny eier burde være klar over det.

Men om det er fort gjort selv å få gjort, så kanskje vi dropper vaskebyrå. Har hvite skapdører på kjøkkenet som jeg synes er vanskelige å få ordentlige rene. Hva kan man bruke på de? Og ikke minst vifta over stekeovnen med tilhørende filter. Noen som har noen triks der?

ORIGINAL: Gaupa84

ORIGINAL: Charl0tte

Er det hvite tak?

Hvite tak ja. Som forrige eier tydeligvis har vaska med vann, for taket er skjoldete.[8D] Vi har planlagt å male lenge nå, men har blitt utsatt. Var slik på visning, så ny eier burde være klar over det.

Men om det er fort gjort selv å få gjort, så kanskje vi dropper vaskebyrå. Har hvite skapdører på kjøkkenet som jeg synes er vanskelige å få ordentlige rene. Hva kan man bruke på de? Og ikke minst vifta over stekeovnen med tilhørende filter. Noen som har noen triks der?

På skapene ville jeg bare brukt salmiak i såpevannet.. Skal bli rene da !
Vifta over stekeovnen kan du bruke (vet det høres rart ut, men det funker som bare det) tech 7 spray..
Blir skinnende rent igjen [:D]
Den typen her:

http://www.swang.no/productview/20144141/

da søsteren min skulle flytte for mange år siden.fik di en pris på hele 8000 kr for utvask av huset.normalt stort hus med 3 sov,bad,gang opp og stue,kjøkken,gang,vaske rom nede.

jammen meg ikke billig å leie firma!dere har ingen i familen/venner som kunne tenkt seg jobben?noen flinke jenter/studenter som dere kan bet.litt heller?

vaske firma er desidert overbetalt.du vet aldig hvem som er på jobb eller hvilken jobb di gjør.

snakker av erfaring![;)][:D]

Back
Topp