Vaske med salmiakk når man er gravid?

Prikketrusa

Elsker forumet
Kjøkkenet vårt trenger en grundig vask, og muligens et lite malingsstrøk. Men hvordan er det å vaske med salmiakk når man er gravid? Tenker på dunst/damp osv, ikke hudkontakt. Hva kan man evt bruke i stedet?

Jeg ville ikke ha vaska med salmiakk men med jif,men nå bruker jeg sjelden salmiakk for jeg blir dårlig av lukta uansett om jeg er gravid eller ikke..

Salmiakk skal du aldri vaske med når du er gravid, pga av de stoffene som er i vaskeiddelet. Og heller aldri blande salmiakk med klorin, for den lukta du drar inn da, kan skade på deg og barnet.

Jeg hadde gjort det-men vasker ikke med salmiakk ofte når jeg er gravid.

Vær ekstra nøye med å ikke puste i bøtta, og bruk hansker.

Salmiakk er ikke bra! Jeg fikk mannen til å vaske med salmiakk før han malte barnerommet, men jeg rømte huset selv.

Æsj. Var redd for at det ville være for sterkt ja. :( jeg vasker så og si aldri med salmiakk ellers, typisk at nå som jeg er gravid og det møkkakjøkkenet trenger en skikkelig omgang så bør jeg ikke bruke det? :/
Funker jif like bra ifht å få vekk fett?

Ville ikke gjort det selv, satte vekk all sånn type vask til barnefaren:-)

Går på en malingbutikk og spør etter Husvask .. samme effekt som salmiakk uten lukt :) og helt ufarlig med kontakt på hud :)

Ja jeg synes jif gjør en like god jobb med fettet men og grønnsåpe :) de lukter ihvertfall ikke sånn som salmiakk gjør..Eller du får gjøre som romle skrev,røm huset og overlat vaskinga til gubben ;)

Ja jeg synes jif gjør en like god jobb med fettet men og grønnsåpe :) de lukter ihvertfall ikke sånn som salmiakk gjør..Eller du får gjøre som romle skrev,røm huset og overlat vaskinga til gubben ;)
jeg jobber selv i malingsbutikk og GRØNNSÅPE er ikke noe man bør bruke på steder man vet man skal male på eller kan male på ... er helt forferdelig å får maling til å feste seg på ...altfor fetende :)

jeg jobber selv i malingsbutikk og GRØNNSÅPE er ikke noe man bør bruke på steder man vet man skal male på eller kan male på ... er helt forferdelig å får maling til å feste seg på ...altfor fetende :)

Ok da vet jeg det :) tenkte vel mere på lukta jeg..

Ok. Husvask har vi faktisk på lur et sted, tror jeg. Men da kan jeg bruke det? Tenkte uansett å bruke hansker.
ja kan jo godt har ett par oppvaske hansker på seg men det er det beste å bruke når man er gravid :)

ja, og hvis du vasker flater du ikke skal male f.eks parkett og laminat med grønnsåpe uten å vaske godt over med rent vann etterpå legger grønnsåpa igjen en hinne der all slags ekle bakterier får grobunn. Bruk aldri grønnsåpe på andre steder enn ulakkerte flater.

Det brukte jeg når jeg malte rommet til store snuppa og var gravid:-) husvask altså:-)

Sent from my GT-P7310 using BV Forum

Back
Topp