Vaske lammeskinn?

Minitroll

Flørter med forumet
Har kjøpt et nytt lammeskinn til å ha i vogna. Ville dere vasket dette eller latt være? Har hørt noe om at sånne skinn er selvrensende.
 
Om baby skal ligge rett på det ville jeg vasket det på ullprogram kanskje. For å få vekk rest av evt kjemikaljer og evt støv og skitt
 
Om baby skal ligge rett på det ville jeg vasket det på ullprogram kanskje. For å få vekk rest av evt kjemikaljer og evt støv og skitt

Ja blir jo fort til at ungen ligger rett på, særlig hvis vi får så varm vår som vi hadde i fjor. Jeg heller nok også mot å la det få en runde på ullprogram.
 
Har kjøpt et nytt lammeskinn til å ha i vogna. Ville dere vasket dette eller latt være? Har hørt noe om at sånne skinn er selvrensende.
Kommer an på hvilket skinn du har kjøpt om det er selvrensende eller ikke :) Ubehandlet ull er selvrensende mens behandlet ull ikke er det :) Nøstebarn sitt er selvrensende :)
 
Sikkert et dumt spørsmål. Med de selvrensende, hva gjør mann med de om det kommer gulp eller bæsj på det? Føles liksom ikke rent om mann bare vasker med en klut.
 
Sikkert et dumt spørsmål. Med de selvrensende, hva gjør mann med de om det kommer gulp eller bæsj på det? Føles liksom ikke rent om mann bare vasker med en klut.
Nøstebarn sitt kan vaskes i maskin, lurt å bruke en gulpeklut under hodet så slipper du å vaske så ofte, om det kommer litt tiss på de trengs de ikke å vaskes for lanolin og urin danner såpe når de blandes :)
 
Back
Topp