vaske kluter

vevina

Forumet er livet
har dere kjøpt egne kluter til ansikt/kropp og til rompevask??

er det nødvendig?
klutene kan jo vaskes på 60 grader, eventuelt ve 95.......?
lurer

Nei, bruker de samme klutene. Men vasker ikke rompa med vaskekluter hvis babyen har bæsja. Er en veldig stor fan av mesoft med vann og olje. Mesoft er like myk som gassbind.[:)] Er forresten nesten som gassbind.[:)]

noen spessiell grunn for at du ikke vil bruke kluter?

Nei, bruker de samme.
Hadde de i en lufttett boks med vann og olje.

ORIGINAL: arika

Nei, bruker de samme.

klutene[8D]
føler meg litt teit her, men var det når du skulle på tur, eller gjør du det hjemme å?

Ja kjøpt hvert til sitt, de hvite med blå eller grønn kant på princess til rumpa, og de små,myke med kosedyr til ansikt og sånn.

ORIGINAL: vevina

ORIGINAL: arika

Nei, bruker de samme.

klutene[8D]
føler meg litt teit her, men var det når du skulle på tur, eller gjør du det hjemme å?

Kun hjemme, men så hadde jeg stelleplass på soverommet, så det var enklere enn å springe på badet (maibarn).
Ute brukte jeg våtservietter.

engangs mesoft kompresser kjøpt på apoteket til å vaske i stumpen med den første tiden.. Men når babyen ikke har bæsj i rumpa, altså ved bading bruker jeg de samme klutene. Vasker alltid på 60 grader etterpå..

aha, da skjønner jeg[:)]
har vask rett ved "stellebordet" les: vaskemaskinen[;)]

kjøpt inn en hel haug med kluter, men ikke tenkt på å ha noen til asnikt og noen til rompe.

ORIGINAL: vevina

noen spessiell grunn for at du ikke vil bruke kluter?

Nei egentlig ikke, men da slapp jeg å kjøpe inn så mange kluter, fordeom det kanskje hadde vært mer lønnsomt.[;)] Og jeg syns det er bedre å bruke mesoft på stompen til de små enn våtservietter. Men når gutten min bader så bruker jeg klutene i rompa også.

Til bleieskift bruker vi mesoft. Til morgen/kveldsstell bruker vi klut. Bruker da bare èn som vi vasker ansikt, hender og rumpe med. Så har ikke forskjellige kluter til ansikt/rumpe. Klutene vasker jeg på 95 grader sammen med håndklær og våre vaskekluter [:)]

Vi bruker de samme klutene til ansikt og stump ja.

Og vasker dem på 60 grader sammen med tøybleiene. Rent som bare det.

Ikke så stor tilhenger av engangs jeg, så heller ikke mesoft. Det er nok "mykt som gasbind" om du så sier, men klutene er da sannelig myke de også... myk som.. bomull. eller gas. Ja, for det er nettopp det det er :)

ORIGINAL: nalasweet

Nei, bruker de samme klutene. Men vasker ikke rompa med vaskekluter hvis babyen har bæsja. Er en veldig stor fan av mesoft med vann og olje. Mesoft er like myk som gassbind.[:)] Er forresten nesten som gassbind.[:)]

Liker mesoft ja[:D] og jeg vasker klutene på 95 gr.

Brukte Mespft til bleieskift og kluter til vask av kroppen sist og kommer sikkert til å gjøre det igjen! Thea ble veldig rød av våtservietter og så vi vætet noen mesoft i oljavann hver morgen og hadde i en luftett boks- så ble en slags våtservietter med olje som var klare hele tiden [:)] Da slapp vi hente vann og sånn stup i ett også... 

ORIGINAL: *Stella*

Vi bruker de samme klutene til ansikt og stump ja.

Og vasker dem på 60 grader sammen med tøybleiene. Rent som bare det.

Ikke så stor tilhenger av engangs jeg, så heller ikke mesoft. Det er nok "mykt som gasbind" om du så sier, men klutene er da sannelig myke de også... myk som.. bomull. eller gas. Ja, for det er nettopp det det er :)

Signerer[:)]
Vi kjøpte noen kjempemyke kluter på bleieboden.no til forrigemann- fortsatt like fine- og myke[:)]

Nå bruker jeg våtservietter (fy meg) men når vi flytter i ny leilighet så blir stellekomoden på badet
og da blir det vaskekluter og tøybleier til lillegull, men jeg blir nok og bruke samme klutene da.

Back
Topp