Vaske hendene på mindre barn

Hvis det kan være bakterier eller virus som kan gi sykdom så vasker jeg med såpe! (Våtserviett er ikke nok;)) Har rutine på å vaske hendene i bhg før vi går hjem, hver gang vi kommer inn døra hjemme (med mindre hun har hart votter på eller bare sittet i vogn). Vasker hender etter do og før mat selvfølgelig. Hender jeg bruker våtserviett etter mat hvis det ikke er mye gris på hendene.

Men så er det å skille på "farlig" og "sunn" skitt. Møkkete barn er friske barn sies det, imunforsvaret har godt av litt;) Er vi på skogtur vasker vi bare om hendene er skikkelig møkkete så det blir sand på maten liksom. Har vi vært på butikken vasker vi selv om hendene ser rene ut. Litt skitt og møkk er bra, men vi vasker vekk smitte fra andre mennesker.

Å vaske før mat og når man kommer hjem er helt vanlig normal personlig hygiene. Men med såpe!;)

Min på 5mnd vasker jeg hendene med klut etter måltider :) er vi ute bruker jeg sånne hand and face wipes fra libero :)

De lærer jo i bhg å vaske hendene før de skal spise feks.

Vasker alltid hendene når vi kommer inn.

Her vasker vi alltid hendene med en gang vi kommer hjem (fra jobb, butikken, bhg Osv) han minste er så liten at han vasker jeg med vaskeklut :)

Vil heller si at hun venninna di har litt unormale hygiene på barna sine...

Fortsett med det du gjør du :-) så klart skal man være hygienisk. Det fins måte på hvor mye man skal utsette barna for bakteriene.

Vasker de før og etter måltid, under stell, når vi har vært ute og slikt. :)

Håndvask er da normal smittevernstiltak nummer en!!!

Jeg synes ikke våtservietter er godt nok heller jeg da, det fjerner ikke bakterier og virus, kun skitt. :p Så her vaska jeg hendene til babyen under vann med parfymeri såpe fra hun begynte å krabbe rundt/sitte i vogna/holde maten sin selv. ;)

Det som styrker immunforsvaret er å la barna være masse ute i naturen, leke i sand, klatre i trær etc. Ikke å unngå normal hygiene.

Vasker hendene hans før måltider. Tørker av med en våtserviett dersom han har sølt etter måltid.

Helt normalt det. Vi vasker jo alltid hendene før vi spiser? Og de tar nok på enda mer unødvendig enn oss i løpet av en dag :p

Her vaskes hendene med klut hver gang før hun spiser og nå har det blitt til at hun strekker frem hendene i det hun settes i tripptrapp stolen, for hun vet hva hun skal :p

Vasker hendene til ettåringen med såpe før mat og uten såpe etterpå. Ellers vaskes fjes og fingre ved behov. Bader ham et par ganger i uka.

Småttiser er da ganske gode på å være uhygieniske og få i seg mye rart, føler ikke at de trenger assistanse.

Synes det hørtes ganske normalt ut, det er jo det samme som man ville gjort med seg selv.

Back
Topp