Vaske dusjen

Jeg har også prøvd eddik, vann og sitron, men ble ikke fornøyd med resultatet. På vår dusj er det Jif Skurekrem og svamp som gjelder. Tar vekk all skiten, og både glass og emalje blir skinnende rent.

Noen som har noen geniale tips til å vaske sporene da? :)
Bortsett fra tannbørste som jeg bruker nå :D
På clas ohlson har de en oppvasksbørst med avtagbarsvamp på. Grov og fin. Den grove er helt super. Blir sååå bra. Kan ha såpe i den å, i skaftet liksom.

Oppvaskbørst svampen min. Eller hva jeg skal kalle det og skurekrem. Eller den klorinsprayen.

Jeg vasker med vann og eddik, eller med svamp og jif skurekrem.
Tidligere en gang da jeg var litt lat tømte jeg bare klorin i bunnen av dusjen, for flisene føltes litt slimete og jeg hadde fotsopp. Da jeg spylte av med varmt vann etter noen minutter løsnet alt, så klor funker altså også fint. :)

Jeg bruker en sånn "natursten" (husker ikke hva den heter) som jeg bare smører på med en svamp, også skyller jeg av etterpå. Og da ser det ut som om hele dusjen er nypusset etterpå. Ingen kalkflekker og vannet bare renner av :) Kjøpte den boksen for fire år siden, og har over halvparten igjen. Bruker den til det meste :)

Utsiden av dusjkabinettet da? Der får jeg ikke skylt av med vann.. Hvordan få det rent uten at det blir vaskemerker?

Sent from my GT-I9070 using BV Forum mobile app

Hvor mye av hver?

Jeg har brukt den greia som ligner en pussemus/strykejern :p Følger med en pad med såpe som skummer i kontakt med vann. Husker ikke hva den heter. Så helt fantastisk ut på reklamen og funker greit, men er ikke så grundig og man må bruke mye styrke for å rengjøre skikkelig. Altså ikke helt fornøyd.

Sent from my iPhone using BV Forum

Det er den jeg bruker og :(

Mange gode tips her! :D

Jeg bruker en sånn "natursten" (husker ikke hva den heter) som jeg bare smører på med en svamp, også skyller jeg av etterpå. Og da ser det ut som om hele dusjen er nypusset etterpå. Ingen kalkflekker og vannet bare renner av :) Kjøpte den boksen for fire år siden, og har over halvparten igjen. Bruker den til det meste :)

Kan den brukes både på dusjkabinettet og flisene?

Kan den brukes både på dusjkabinettet og flisene?
Du kan bruke den på alt. Jeg har tilogmed fått bort gamle malingsflekker på gulv med denna. Den er miljøvenlig, uten giftstoffer. Du kan tilogmed spise den :P
Høres ut som den selgeren her, men er ikke det asså :P Bare veldig begeistret for denne :)

Jif eller Ajax bad og skuresvamp. Skurer dusjgulvet med klorin innimellom. Glassdørene utenpå vasker jeg med glassrens. :)

Jif bad og svamp, tannbørste der det trengs.
Tar det etter at jeg har dusjet. Og må ofte dusje kjapt igjen etterpå, får Jif over hele rompa når jeg driver på. Vi har ikke verdens største dusjkabinett. :p

Cilit bang på veggene og jif skurekrem på gulvet :)

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app

Back
Topp