Vaske brukte babyklær

Cupcake90

Forelsket i forumet
Julikulene 2020
Hvordan vasker dere brukte babyklær? Vanlig 40 graders vask eller babyvaskeprogram?

Last edited:
Vasker alt babytøy første gangen på minimum 60 grader. Dersom det ikke tåler sånn vask så vil jeg ikke ha det.

Vasker alt på 40 grader uansett. Finner ut før eller siden om det tåler 60 grader og blir det ødelagt av det så får det bare bli det :p men 40 grader holder i lange baner når det ikke er møkkete. Er det helt nytt vasker jeg av og til på 30 grader også. Spørs på klærne :)

Hvordan vasker dere brukte babyklær? Vanlig 40 graders vask eller babyvaskeprogram?
Hva er babyvaskeprogram?
Tenker selv å vaske på 40. Har bare kjøpt brukt tøy av en venninne, så ser ikke behovet for å vaske det noe «hardere».

Har faktisk ikke funnet ut om klær som er nye bør vaskes på 60 grader uansett pga kemikalier. Noen som vet? :)

Har brukte klær fra oss selv.. Så kun kort program her siden de er rene bare ligget i boks lenge.. Noe nytt som jeg gjør d samme med.
Skal kjøpe bitte grann av ei venninne og tenker d blir d samme her og. Vet det er rent når jeg ghår d så

Har faktisk ikke funnet ut om klær som er nye bør vaskes på 60 grader uansett pga kemikalier. Noen som vet? :)

Det har jeg aldri hørt om. Greit å vaske det på 30-40 grader, men det er jo ikke skittent. Så jeg ville aldri kjørt nye klær på 60 grader hvertfall :)

Fyrer på med 60, med mindre det er ull eller andre delikate stoffer :)

Vasker alt av babytøy på 40 grader, om da det ikke står noe annet i vaskeanvisningen :happy:

Og så bruker jeg tøymykner og vaskepulver for sensitib hud :happy:

Har også tenkt å vaske opp klærne etter storebror, selv om de var rene da vi pakket dem bort.. kjenner bare for at jeg vil ha den følelsen av helt rent tøy når jeg først begynner å ta de e bruk :happy:

"De fleste bomullsklær til små barn tåler vask på 60 grader, men det kan være lurt å alltid ta en titt på vaskelappen før man putter plaggene i maskinen. Skal man tørketromle klær kan det være lurt å tenke på at også små klær krymper litt i tørketrommel. Husk at vask på lavere temperaturer er mer miljøvennlig. Vi anbefaler derfor å bruke så lav temperatur som mulig."
https://www.barnashus.no/tips-og-rad/barneklaer/vasketips/

Regner med at 40 grader holder når klærne er rene. Og så kjører jeg heller på med 60 grader når det er gulp og bæsj på dem..

De fleste kjedene praktiserer vel trygg produksjon uten bruk av skadelige kjemikalier, så jeg ville ikke bekymret meg for det. Alle kroppsnære tekstiler hos Princess er uten skadelige kjemikalier hvertfall, så rart om det ikke skulle gjelde klær... For min del vasker jeg nye klær for å bli kvitt evt restfargestoffer, løse tråder og at andre kunder kan ha plukket på klærne :)

Har arvet noe fra svigerinne og noe fra venninne, og har noe nytt. Jeg tenker å kjøre 40 grader + forvask første gang jeg vasker det. Det fra svigerinnen har ligget nedpakket en stund, og det nye vil jeg ha skikkelig vaska. :)

Det har jeg aldri hørt om. Greit å vaske det på 30-40 grader, men det er jo ikke skittent. Så jeg ville aldri kjørt nye klær på 60 grader hvertfall :)

Ikke jeg heller, men når jeg begynte å lese litt så fikk jeg plutselig inntrykk av at det var ganske vanlig. Huff, sikkert bare jeg som overtenker. Vasket jo ikke på 60 sist og det gikk helt fint!

Ikke jeg heller, men når jeg begynte å lese litt så fikk jeg plutselig inntrykk av at det var ganske vanlig. Huff, sikkert bare jeg som overtenker. Vasket jo ikke på 60 sist og det gikk helt fint!

Ja altså jeg personlig syns mye av det vaskegreiene er hysteri. Syns det er greit å ta ting på en runde med vask når de er helt små, bare sånn just in case og fordi det føles mye renere å ta på :p men å vaske rent tøy på 60 grader er for meg helt unødvendig. Jeg vasker heller aldri mine egne klær før jeg bruker dem første gang, heller ikke til min 3 åring :p Men jeg kan huske følelsen av at ting liksom ikke kunne bli rent nok med min første. Men det er likevel helt unødvendig og ikke noe jeg vil bruke tid og krefter på :hilarious:

Ja altså jeg personlig syns mye av det vaskegreiene er hysteri. Syns det er greit å ta ting på en runde med vask når de er helt små, bare sånn just in case og fordi det føles mye renere å ta på :p men å vaske rent tøy på 60 grader er for meg helt unødvendig. Jeg vasker heller aldri mine egne klær før jeg bruker dem første gang, heller ikke til min 3 åring :p Men jeg kan huske følelsen av at ting liksom ikke kunne bli rent nok med min første. Men det er likevel helt unødvendig og ikke noe jeg vil bruke tid og krefter på :hilarious:
Hysteri frem til man får eksembarn ;-) da vaskes ALT til barnet på 60 grader før bruk.

Back
Topp