vaske bamser

~eXita~

Glad i forumet
Har en veldig astmatisk unge. Jeg har plukket unna bamsene pga. pollen i sommer, men tenkte å ta dem frem nå! Må bare få vasket dem først tenker jeg..

Kan jeg kjøre alle bamsene sammen på ullvask i maskinen??
Blir det ikke det samme behandling omtrent som om jeg skulle gjort det for hånd?

Jeg har vasket alle typer bamser på 40 grader, like fin etterpå [:)]

jeg vasker de på 60 jeg... men blir jo litt slitt av det da.. men helt rein i det minste

jeg slenger alt av bamser og kosekluter i vaskemaskinen på 40 grader, selv om det står at de bare skal ha overflatevask eller håndvask.
Så i tørketrommelen etterpå.
Gode som nye, myke og lukter godt.
Har alltid gjort det og har "lært" ungene mine at nyvaskede bamser osv er best

ORIGINAL: ~Lille bøllefrø~

jeg slenger alt av bamser og kosekluter i vaskemaskinen på 40 grader, selv om det står at de bare skal ha overflatevask eller håndvask.
Så i tørketrommelen etterpå.
Gode som nye, myke og lukter godt.
Har alltid gjort det og har "lært" ungene mine at nyvaskede bamser osv er best

jeg gjør det samme her[:)]

Favoritt bamsene tåler 60 grader og tørk, og jeg vasker jo bamsene som tåler 40, på 40 grader.

Men jeg tenker nå på de bamsene som det ikke står noe på eller are har en hånd på.. De bamsene har bevegelige armer og føtter, spesiell pels osv.. De virker mere som utstillingsbamser egentlig. Var så usikker på om de skal bare ligge nedpakket eller om jeg skal tørre å kjøre de i maskinen på ullvask..

Kan jeg bruke milo eller er det best å bruke ingenting?

Noen som har vasket bamser med disse små kulene inni?
Har noen typer som kan vaskes på 30 grader, mens andre som kun står overfladisk vask på!

Skal jeg tørre å kaste alle i vaskemaskinen??

ORIGINAL: Ida_83

Jeg har vasket alle typer bamser på 40 grader, like fin etterpå [:)]

Jeg vasker bamsen til jenta vår på 40 grader (har 3 like som vi bytter på)

Ok, er vel ikke så mye mere å gruble på, enten må jeg pakke ned de fine bamsene for gått.
Hva er vitsen!?!

Prøver å vaske alle, går det ikke så teller de like mye jeg hadde måtte pakket de likevel.. så..

Ønsker bamsene til guttn min lykke til! [8D]

Back
Topp