Vaske ammeskjold

Jedimama

Glad i forumet
♡ Maibarna ♡
Junibarna 2015
Dere som bruker skjold. Hvordan vasker dere de?
Jeg vasker godt med zalo og koker etterpå. Synes likevel at de ser møkkete ut etterpå.

Jeg skyller i globarmt vann og gnikker bort flekker. Bruker engangshansker når jeg skyller.

Jeg bruker også varmt vann og zalo, før jeg koker de :-)
Mine er rene etter koking, men hvis de lufttørker for lenge, får de et lite belegg på seg, derfor putter jeg dem i en boks med en gang de er kalde og tørre :-)
Hvordan skjoldene ser ut etter kok, kommer også ann på hvor mye kalk(eller var det klor?) du har i vannet ditt :-)

Jeg bruker også varmt vann og zalo, før jeg koker de :-)
Mine er rene etter koking, men hvis de lufttørker for lenge, får de et lite belegg på seg, derfor putter jeg dem i en boks med en gang de er kalde og tørre :-)
Hvordan skjoldene ser ut etter kok, kommer også ann på hvor mye kalk(eller var det klor?) du har i vannet ditt :-)
De ligger bare til lufttørking på papir etter kok
Har ikke klor i. Kan godt være det er mye kalk i vannet:s
Skyller de alltid på nytt før bruk siden de har sånn belegg

Ja, noen plasser er kalktettheten større.. Du kan jo prøve å kjøpe vann, og koke med det?

Her er både skjold,smokker og annet blitt hvit/grå på grunn av kalk i vannet :p ser gusje ut, men det er rent likevel :) vi har ekstremt mye så det kjennes på smaken på vatnet. Smaker ikke godt..

Back
Topp