vaska klær

tinejento

Elsker forumet
Da har jeg vaska den første vasken med babyklær!![:D] 
åh, de er så små og søte!!!
Første gang jeg virkelig har stortrives med å henge opp klær![:)]
I går vaska jeg alle gasskluter, frottekluter og handklær til den lille! vaska alt to ganger på 60 og 90 grader, så nå skal alle kjemikalier være borte[;)]
Gleder meg sånn jeg nå!!

noen som vet om det er "i orden" å bruke vanlig vaskepulver og heller bruke sån parfymefri tøymykner til babytøyet, eller omvendt? brukte ikke no spesielle til førstemann å han reagerte aldri på noe...[8|]

Åh må få gjort det jeg å... Skal gjøre det etter at jeg kommer fra påskeferien min!!!

[:D] Ja, er kjempe koselig å begynne å få ting klart..
Slapper liksom mer av når jeg vet at alt er i rute[;)]

Har ikke satt opp stellekommoden enda, venter med å vaske klær til jeg har satt opp den! Også er det store dilemmaet om jeg skal stole på at den lille er en gutt og ta av alle lappene og vaske klærne. Tror det blir så jeg bare vasker klærne i str. 56 til å begynne med!! Gleder meg skikkelig til å få satt opp kommoden nå, og få den inn på badet.[:)] Flyter av forskjellig babyutstyr på gjesterommet nå!

ORIGINAL: Catrine2

Har ikke satt opp stellekommoden enda, venter med å vaske klær til jeg har satt opp den! Også er det store dilemmaet om jeg skal stole på at den lille er en gutt og ta av alle lappene og vaske klærne. Tror det blir så jeg bare vasker klærne i str. 56 til å begynne med!! Gleder meg skikkelig til å få satt opp kommoden nå, og få den inn på badet.[:)] Flyter av forskjellig babyutstyr på gjesterommet nå!

Sånn tanker jeg også!! derfor har jeg bare vaska de klærne som er til str56[;)]
De andre fårvente til jeg skal på ul igjen 12 april[:)]

ORIGINAL: tinejento

Sånn tanker jeg også!! derfor har jeg bare vaska de klærne som er til str56[;)]
De andre fårvente til jeg skal på ul igjen 12 april[:)]

har du kjøpt klær i str. 50? mine minste klær er  i str. 56, spekulerer litt på om en trenger mindre..

har du kjøpt klær i str. 50? mine minste klær er  i str. 56, spekulerer litt på om en trenger mindre..

Svigerinna mi sin første var helt gjennomsnittlig stor - (51eller 52cm og 3500g)
Hun kunne bare bruke 56 fra fødeslen av..  Dette var 4mnd før jeg hadde termin med JRjr, så jeg bestemte meg for å ikke handle noe mindre enn 56 (angrer ikke på det)

Min lille gutt var 2865g og 49cm da han kom til verden (til termin) og 50 var litt i største laget med det samme, men det gikk da greit.. vi hadde jo ikkenoe i str.50, men det var kjempekos å kunne sende mannen min for å handle de første klærne til Lillemann allerede mens jeg var på sykehuset[;)][:D]

Jeg skal begynne og vaske klærne i morgen...
Koselig måte og tilbringe en Søndag[:)]

Jeg har en jakke og en body i str 50, fått i gave, ellers begynner klærne fra str 56[;)]

jeg tenkte å begynne så smått i dag, hvis jeg orker...ryggen å underlivet har vært skikkelig kranglete et par dager nå[:@] sendte gutta mine på en liten sverige tur-retur m kystlink, så da er jeg helt alene i dag[;)] kansje mamma vil hjelpe meg litt, hun bor 200 m borti streeten her, hehe :)

Hehe.. Har et søskenbarn som har en sønn på 1 1/2 år. Va hos henne i går, og hun sendte med meg ei heil eske med babyklær i str. 56-62. Så nå MÅ jeg virkelig kjøpe endw en kommode eller noe.. Har jo kjøpt s¨å utrolig mye selv også![:D][:D]

Jeg venter en mnd til før jeg vasker, vil at det skal lukte helt nyvasket [:)] Da jeg fikk nr 2 var det meste av klær fra str 56 og oppover.. ( Han var 3,9 kg og 51 cm) Jeg måtte faktisk ut og hanle noen plagg i str 50 etter jeg kom hjem! Synes et er greit at de ikke blir altfor store i begynnelsen jeg. Babyene er jo så små og sammenkrølla når de er nyfødte [:)]

samme her![:)] med nr 1 hadde vi omtrent bare kjøpt i str 56, å jeg måtte si til folk som skulle komme på sykehuset at de måtte kjøpe klær i str 50 til meg før de kom...![:D] ennå han var 3940 å 52 lang. men ennå så var 56 litt for stort! så nå skal jeg ha endel i str 50 oxo ja!

Jeg har ikke vasket tøyet ennå ...Hvilket vaskemiddel ,skyllemiddel anbefaler dere til  babytøyet ? Syns alt blir så hardt av det vi bruker nå ....
De minste plaggene vi har er i størrelse 56 , men fikk beskjed på UL at det kan hende at lillegutt vil veie nærmere 4 kg ved termin så jeg tror det går ...
Men hvis ikke må jeg jo sende gubben ut på handle raid [:D]

Velg et mildt skyllemiddel [;)] Det hjelper å ha kærne i tørketrommelen, da blir de myke og gode [:)]Hvis du bruker for lite skyllemiddel, har også klærne en tendens til å bli litt stive hvisde lufttørkes..
ORIGINAL: Tussi75

Jeg har ikke vasket tøyet ennå ...Hvilket vaskemiddel ,skyllemiddel anbefaler dere til  babytøyet ? Syns alt blir så hardt av det vi bruker nå ....
De minste plaggene vi har er i størrelse 56 , men fikk beskjed på UL at det kan hende at lillegutt vil veie nærmere 4 kg ved termin så jeg tror det går ...
Men hvis ikke må jeg jo sende gubben ut på handle raid [:D]

Jeg har kjøpt blenda sensitive til barneklærna.. Både i vaskepulver og skyllemiddel. Det er anbefalt av Norges Astma og Allergiforvund, så satser på at det er bra den første mnd hvertfall[:)]

Har ikke erfaring med Blenda sensitiv , hvordan syns du tøyet har blitt etter at du har vasket med det ? Mykt eller stivt ?

Jeg er veldig fornøyd med vaskeresultatet egentli.. følte klærna ble ganske så gode og myke[:)]
Anbefales!

Her bruker vi også Blenda - på alt det hvite..

Det med farger på bruker vi Bio-Tex - den grønne pakka[;)]

Back
Topp