Vask av vogn

Lillii

Glad i forumet
Julimammaer 2016
Jeg har kjøpt en knapt brukt vogn, kun baggen som er brukt ett par mnd :) Jeg tenkte jeg skulle vaske trekke på madrassen, men hva kan jeg bruke for å tørke/vaske av vognen innvendig? Kun en våt fille, evnt noe såpe? :)

Når dere kjøper nye senger/madrasser/dyner, bare lar dere det lufte før dere bruker det? :)
 
Bare kalesjen jeg ikke får vasket på min, gikk vel over med en fuktig mikrofiberklut:) kan sikkert bruke mildt såpevann og.

Seng kan også tørkes over men hadde ikke vært så nøye om den var ny.. Ser jo om det er mye trestøv.

Dyner står det ofte på om de skal vaskes? Har bare gamle så jeg vasket de på 60 grader når jeg tok de fram:) da vi kjøpte madrass til sprinkelsenga skulle den luftes ut. Ikke så lett å vaske heller:p madrassbeskytter vasker jeg før bruk:)
 
Jeg vaska dyna, madrassen har jeg ikke vaska, men den var heller ikke noe særlig brukt..

Har vaska vogna innvendig med en våtklut og støvrull.
 
Det finnes en bakteriedrepende spray for møbler etc. Spør på apoteket
 
Takk for svar :) Alt utenom vognen er nytt, så da lufter jeg d bare godt :)
 
Jeg kjøpte vogn brukt, og vasket madrass og trekket i maskinen, og tørket av kalesjen, utsiden og innsiden av vognen med en fuktig klut. Vognen hadde ingen synlige flekker.

Dynene jeg kjøpte til baby vasket jeg også i maskinen, men madrassen til sprinkelsenga har bare blitt luftet. :) De ble kjøpt nye av.
 
Back
Topp