Vask av stål!!!

Alias

Gift med forumet
Hva slags kjemikaler og kluter/svamper bruker dere til å vaske stålprodukter???

har en avtrekksvifte av stål + hele oppvakskommen er stål...blir snart sprø...det blir sjoldete uansett hva jeg bruker...noen som har gode råd???

du får kjøpt stålvask der de selger stålting.. altså på expert, elkjøp osv osv..

ORIGINAL: Dollface

du får kjøpt stålvask der de selger stålting.. altså på expert, elkjøp osv osv..

faktisk, da skal jeg på elkjøp etterpå[:)]

stålglans... det vasker og gir stålet en poleret finish... det er det desidert beste

har du ikke det kan du bruke hva som helst egentlig.. men pass på å tørke over med tørt papir før det blir skjoldete... ergo, vaske liten flekk - tørke den, vaske videre - tørke der osv osv [;)]

oppvaskkummen fyller jeg med lunkent vann og har enten noen dryss oppvaskmaskinmiddel i (pass at du ikke får på hendene det etser!!!) - rører litt med kosten for å løse litt, lar stå 30min ca, tar ut mesteparten av vannet, bruker oppvaskbørsten lett til å vaske vasken, tapper ut resten og skyller godt med kaldt vann. Da blir den suuuperblank!!!! Kan gjøre det samme med natron og salt (et par ts av hver i vannet) men synes ikke det er LIKE effektivt.

vifta vasker jeg med zalovann gjerne med en dæsj salmiakk i, tørkes HELT tørr etterpå og har bittelitt matolje på tørkerull og polerer med.

har prøvd sånn stålrent fra elkjøp, men synes det funker heller dårlig......og dersom stålet er innsatt med noe, eller er børstet kan det ødelegge det fullstendig...[8|]

Grønn Cillit bang på vifta- funker som bare det [:)]

vet butikker  osv har d  i sinbeholdning men vet  ikke om det selges  i butikk ( har  ikke leita ) men det er noe som heter stål glass og d tar du på ETTER du har vaska og da blir det skinnende rent ! [:D] kan ikke forstå at  dagligvaren ikke har d i tilfelle, det er  litt sånn olje aktig så om du får tak i det  bruk SMÅ mengder ellers vil d se ut som om du har brukt oliven olje [:D]

MrMuscle (ble dette riktig skrevet da...?) har noe som heter stålrent eller noe i den duren. Selger det på rema her i hvert fall.

Bruker svint.

Fix universal..
www.mrfix.no

Skurer over med svamp med denne skurekremen på, skyller med kaldt vann og TADA! Aldri sett noe blankere... [:D]
Og en sånn boks holder i mange år, tror vi er på 3 året med vår nå, bruker den til å vaske det meste av vasker/dusj/toalett osv..

På kjøkkenviften bruker vi olje! Det holder seg lenge, og blir så blankt og fint [:)]

Vasker med mr.muscle stålrent,like god som di som di selger på elkjøp og expert,å tørker over med et koppehåndle etterpå,bli veldig pent å ikke skjoldetet[:D]

Har du prøvd en vanlig vaskeklut og tannkrem? Vasker vaskene her med tannkrem. Avtrekksviftengår i oppvaskmaskinen.

Back
Topp