vask av ovn

Tobiasgullet

Forelsket i forumet
Har dere noen tips til vasking av stekeovn? Vil ha den skinnende ren[:)]
Har den mr muscle ovnrens, men om dere har noen andre supertips blir jeg glad[;)]

Skulle bare tørke støv og vaske gulvene igår da jeg plutselig var igang med skikkelig julevask om jeg skal kalle det det[8D]  Vegger, lister, skap+inni, dører++++. skikkelig nedvask.
Satt til og med på en julecd. Men slo av etter en liten stund, så ikke jeg blir lei. hehe... Gleder meg til jul, men får drøye litt til[;)] godt jeg var alene...
Merka etterhvert at det var fryktelig dumt, men såå deilig å ha begynt. Bekkenet vat ikke fornøyd, men men... Tar tid, men får fortsette ikveld[:)]

Det har kommet en ny JIF som skal være til ovn og grill...har den i skapet men ikke prøvd den ennå...er et herk å vaske ovn[:'(] Men det må gjøres! Synd du er flink så klarer å stå på å vaske, er mer enn jeg har energi til!

Kan tenke meg det blir herlig å sette seg ned når du er ferdig å slippe å gjøre det når jula virkelig nærmer seg og du er høygravid mer eller mindre!!

når jeg tenker meg om......Tror jeg og må starte snart [:D]

Så flink du er som vasker og styrer på [:)]. Må du ikke slite deg helt ut da og lytt til kroppen din og deg selv når det er nok [:)]. Jeg vasker alltid ovnen med vanlig jif men du kunne jo kanskje prøve den som lilletrill nevnte [:)]

ORIGINAL: lilletrill

Det har kommet en ny JIF som skal være til ovn og grill...har den i skapet men ikke prøvd den ennå...er et herk å vaske ovn[:'(] Men det må gjøres! Synd du er flink så klarer å stå på å vaske, er mer enn jeg har energi til!

Kan tenke meg det blir herlig å sette seg ned når du er ferdig å slippe å gjøre det når jula virkelig nærmer seg og du er høygravid mer eller mindre!!

Ja fysj det er ikke noe gøy å vaske ovn nei[:'(] Hmm... kanskje jeg skulle prøvd den nye jif'en da? Hørt noen har satt noe inni der og satt på ovnen også, men husker ikke hva[8D]

Energien og lysten er der, men bekkenet er ikke enig alltid.. hehe...
Var deilig å sette seg ned igår selv om jeg ikke er ferdig ennå. Kjekt å bli ferdig før jeg blir for stor[;)]

ORIGINAL: Charliemor83

Så flink du er som vasker og styrer på [:)]. Må du ikke slite deg helt ut da og lytt til kroppen din og deg selv når det er nok [:)]. Jeg vasker alltid ovnen med vanlig jif men du kunne jo kanskje prøve den som lilletrill nevnte [:)]

Jo takk[:)] Ja man får bare lytte til kroppen og ta seg pauser. Vasken går jo ingensteder[;)]

ORIGINAL: Serene

Jeg har fått meg ny ovn nå som jeg ikke har fått tatt i bruk enda, må vnete til kjøkkenet har blitt ferdig...
men å sette på varme skal visst nok være bra tror jeg [8|] også at det er fuktig der inne[:)] vet ikke helt sikkert om dette men en teori bare[;)]

Å da kan jeg tenke meg du gleder deg til å ta den i bruk[;)]
Ja har hørt det å sette på varme jeg også, at det skal løsne bedre. Kanskje prøve det etterpå[:)]

Takk for tips![:D]

ORIGINAL: Tobiasgullet

ORIGINAL: lilletrill

Ja fysj det er ikke noe gøy å vaske ovn nei[:'(] Hmm... kanskje jeg skulle prøvd den nye jif'en da? Hørt noen har satt noe inni der og satt på ovnen også, men husker ikke hva[8D]

Energien og lysten er der, men bekkenet er ikke enig alltid.. hehe...
Var deilig å sette seg ned igår selv om jeg ikke er ferdig ennå. Kjekt å bli ferdig før jeg blir for stor[;)]

Ja du må bare prøve deg fram! Må snart og starte på rydding og vasking hjemme og, men tror jeg venter til barnerommet er ferdig malt og opppusset! Gleder meg til ryddig og ren leilighet! Det å sette seg ned å se på hvor flink du har vært en dag med vasking og sånn er fantastisk!! [:)]

Lykke til med ovnen! Og så kan du godt legge ut dine tips om hva du gjorde for å få den ren, greit å vite!! ;)

Jeg har fantastisk Pyrolyse ovn, setter på renseprogrogram når jeg skal gjøre rent, lar det gå noen timer også er all skitten bare støv som jeg kan vaske ut med en fuktig klut. ELSKER OVNEN MIN [:D]

Er det ikke noe blanding av vann og bakepulver/eddik(????) som skal settes inn i ovnen og sett den på varme i 30 minutt tid.
Da er alt størknet møkk blitt mykt og klart for å vaskes lett av.

ORIGINAL: Sjokkis

Jeg har fantastisk Pyrolyse ovn, setter på renseprogrogram når jeg skal gjøre rent, lar det gå noen timer også er all skitten bare støv som jeg kan vaske ut med en fuktig klut. ELSKER OVNEN MIN [:D]

Jada jada[:'(]
Misunnelig? NEI![&:][8D]
Det må vi ha etterhvert! Ønske seg til jul? hehe...[;)]

ORIGINAL: Trone

Er det ikke noe blanding av vann og bakepulver/eddik(????) som skal settes inn i ovnen og sett den på varme i 30 minutt tid.

Å?? Da skal jeg hvertfall prøve det etterpå[:)] Må bare få røver'n i seng først[;)]
Hvor mye varme skal det være?

Å?? Da skal jeg hvertfall prøve det etterpå[:)] Må bare få røver'n i seng først[;)]

Tror ikke det er no fasitsvar på varmen. Men det må i alle fall være så varmt at fastbrent fett og gugg som ligger nede i ovnen blir varmt :) Så jeg har hatt ovnen på 220 grader jeg.
Og når jeg føler den har stått lenge nok på med den varmen, så bruker jeg en stekespade som tåler høy varme til å skrape vekk gugget først, før jeg lar ovnen stå til litt avkjøling. Den må jo ikke være 220 grader når man begynner å gnikke med hender og hansker og alt, hehe!! VARMT jaah! hehe!!!

Tror ikke det er no fasitsvar på varmen. Men det må i alle fall være så varmt at fastbrent fett og gugg som ligger nede i ovnen blir varmt :) Så jeg har hatt ovnen på 220 grader jeg.
Og når jeg føler den har stått lenge nok på med den varmen, så bruker jeg en stekespade som tåler høy varme til å skrape vekk gugget først, før jeg lar ovnen stå til litt avkjøling. Den må jo ikke være 220 grader når man begynner å gnikke med hender og hansker og alt, hehe!! VARMT jaah! hehe!!!

Da prøver jeg meg på ca 220 grader jeg da[:)]
Har sånn skrape som jeg bruker oppe på ovnen, så da bruker jeg den inni også.
Hehe... skal IKKE begynne med en gang nei!
Takker så mye for tipset ditt Trone så håper jeg det funker[:D]

Hørt det er sitron jeg, syns jeg husker at de der rengjøringsdamene på tvnorge brukte det også.....

ORIGINAL: Sjokkis

Oi, det har jeg aldri hørt om engang! Hvor mye koster et slikt vidunder?? Må kjøpe meg ny ovn nå snart... Kanskje jeg får for en slik, om den ikke koster skjorta! Hehe...

ORIGINAL: alexine

Hørt det er sitron jeg, syns jeg husker at de der rengjøringsdamene på tvnorge brukte det også.....

Husker de brukte sitron og bakepulver i vann i microen. Da må det jo funke i vanlig ovn også`?[:D][:D][:D]

jeg brukker proff midler[8D] den sprayen e bruker kan brukes inni ovnen,uten på å når man sprayer det på så "kokker/bobler" det vist det er fett der[;)] men mann får ikke kjøpt den sprayen på på noen butiker[8D] så e vrmer ovnene,sprayer lar virke litt å så skraper e i bundne vist det trengs...man ser det rener møk når sprayen e ferdig me å "kokke"

Jif-sprayen som lilletrill nevnte funker her i huset [:)] God på fastbrente rester og andre ekkelheter. Og så er fargen på skummet like grønt som Shrek [:D]

Back
Topp