vask av lammeskinn

Ruby Gloom

Elsker forumet
Til vesla kjøpte vi for tre år siden en lammeskinnsvognpose fra Christ.

Nå som vi venter en liten en til, så vil jeg jo ha vasket denne så den er klar til en ny runde med baby.

Jeg kjøpte med en lammeskinns-såpe den gang, men skjønner ikke helt hva jeg gjør nå. Kan jeg legge hele tingen i vaskemaskinen, den sitter jo fast i trekket hvis du skjønner, så det blir jo hele greien jeg må stappe inn? Eller kan jeg vaske det for hånd (føles litt tryggere)?
Og jeg har lest at man bør legge skinnet i en søppelsekk og legge den i fryseren for å få vekk midd, stemmer dette?

opp igjen, jeg er jo ikke den eneste her inne som har sånn pose?

*sparker opp igjen*

dytt

står det ingen vaskeinstruksjoner på posen?  jeg vet at skinnet fra nøstebarn kan man vaske i maskin på 30 grader med ullsåpe, og det har jeg gjort, så da går det kanskje med den posen også?
men hvis du er veldig i tvil ville jeg bare vasket den for hånd.

jeg kan ikke hjelpe siden jeg ikke har sånn pose, men hadde det vært meg så hadde jeg tatt med meg posen til en barnebutikk og spurt de om hva de mener er best eller så hadde jeg vasket den for hånd.

Kanskje ikke noe hjelp i svaret mitt, men det er iallefall et dytt[:D]

Tusen takk!

Jeg ser at Nøstebarn sitt har et anderledes yttertrekk (ser mer ut som cord, eller lignende), det på mitt er "hardere". Vet ikke helt hvordan je vl beskrive det, men da tror jeg at jeg bare tar å vasker det for hånd.

Men har noen erfaringer med det å ha de i fryseren?
, er det noe man faktisk bør gjøre?

Jeg har en lammeskinnspose fra teutonia. Stofftrekk på den også.
Jeg puttet hele inn i vaskemaskinen på 40gr med ull-vaskemiddel. Gikk kjempefint det [:)] (hadde veldig lav sentrifugering, lot den heller drypptørke ute)

Back
Topp