Vask av klær

Villkvinne

Forelsket i forumet
Septemberlykke 2024
Hvordan gjør dere det?

Jeg har hørt litt forskjellig allerede, men vasker dere babyens klær sammen med deres egne klær eller vasker dere babyens klær for seg?
 
Vasket babyklærne alene nå siden det ble så store mengder, men senere blir det med våre klær, vi bruker jo uansett bare blenda eller milo, og tåler ikke skyllemiddel med lukter.
Det er ikke sånn at hun ikke kommer i kontakt med våre klær uansett.
Arbeidsklær fra bhg(meg) og jobben hans(blir skittent) går i egen maskin uansett
 
Har vasket alle babyklær alene nå før fødsel, mye nytt og noe brukt. Har forskjellig vaskemiddel for våre og babyens klær, men vil nok slenge noe sammen etterhvert, og da vil vi beuke det parfymefrie og milde middelet til dette :)
 
Jeg har også vasket babyklærne alene til nå, har samlet opp slik at det fyller en maskin. Men etter fødsel kommer klærne til å havne i samme skittentøyskurv og vaskes sammen med våre.
 
Har vasket babyklær for seg selv nå før bruk, men kommer antagelig til å vaske det sammen med mine klær etter baby er født. Bruker da Neutral vaskemiddel.
 
Tja, altså alt av ull og det som skal vaskes på 40 grader vasker jeg jo alene. Det meste av babyens klær vil nok gå sammen med storebrors klær etter hvert, er mye ull og bambus :)

Ellers tar jeg 60 graders sammen av det som passer sammen. Vi bruker bare neutral og stort sett parfymefritt, men slik som mannens arbeidsklær vasker jeg jo helt for seg selv.. Han er bilmekaniker, så er uaktuelt å vaske hans klær sammen med det andre :p
 
Vasket babytøyet alene nå før bruk, men det er pga mengden tøy som skulle vaskes opp.
Vasket alt med nøytral milo og på ullvaksk.
Var jo kun for å få skylt de opp de som hadde ligget på mørkeloftet. Og de nye vasket jeg for å få vekk overskuddsfarge og kjemikalier fra produksjon.
Men etterhvert blir jeg å vaske tøyet hans sammen med resten av familien sitt. Det er jo litt upaktisk å ikke gjøre det mtp at maskinen går så gjevnt fra før av, siden vi har er 5 stk fra før av, hvor 2 er i puberteten. Så om jeg skulle vente til jeg hadde full maskin med bare babytøy, hadde det tatt tid tror jeg.
 
Jeg har alltid vasket babyklær med resten av klærne, så lenge det er riktig temperatur/klestype.
Vi skal bruke tøybleier til babyen, de går i egen vask. :hilarious:
 
Jeg har alltid vasket babyklær med resten av klærne, så lenge det er riktig temperatur/klestype.
Vi skal bruke tøybleier til babyen, de går i egen vask. :hilarious:
Jeg tror tøybleier havner med håndkler hos oss.. såfremt det bare er tissebleier da.
 
Herregud så lang tid det tar å henge opp en maskin med klær!! Har vasket tre maskiner med babytøy, og sikkert brukt 3-4timer på å henge opp alt sammen. Og enda har jeg 2 maskiner igjen å vaske! :O

(Og ja, jeg er litt småpirkete når jeg henger opp :p )
 
Herregud så lang tid det tar å henge opp en maskin med klær!! Har vasket tre maskiner med babytøy, og sikkert brukt 3-4timer på å henge opp alt sammen. Og enda har jeg 2 maskiner igjen å vaske! :O

(Og ja, jeg er litt småpirkete når jeg henger opp :p )
At du gidder :hilarious:
Selv jeg som henger opp ett og ett plagg fra maskinen for å holde meg k aktivitet bruker ikke så lang tid!
 
At du gidder :hilarious:
Selv jeg som henger opp ett og ett plagg fra maskinen for å holde meg k aktivitet bruker ikke så lang tid!

Jeg er kanskje litt ekstra pirkete nå, har ikke hatt råd til å kjøpe nye klær til guttungen selv. Og var kjempe heldig å fikk 2 søplesekker med klær, men klærne var bare stappet oppi og krøllete som fy. Alternativet hadde vært å dra frem strykejernet, men det hadde garantert tatt mer enn 3-4timer :p
 
Jeg er kanskje litt ekstra pirkete nå, har ikke hatt råd til å kjøpe nye klær til guttungen selv. Og var kjempe heldig å fikk 2 søplesekker med klær, men klærne var bare stappet oppi og krøllete som fy. Alternativet hadde vært å dra frem strykejernet, men det hadde garantert tatt mer enn 3-4timer :p
Hahaha :hilarious:hos oss er det mannen som bruker strykejern, jeg er ubrukelig med sånt.
Tror han flirer ganske kraftig om jeg skal ha han til å stryke babyklærne.
Vi har også en del brukt til frøkna, men det har tydeligvis vært penere behandlet enn det du har fått :p
 
Vasker alt sammen, sorterer som normalt etter grader, farger/materiale og grad av skittenhet.

Vasker med Neutral vaskemiddel og Neutral tøymykner.

Alt etter storesøster er blitt lagt vekk nyvasket, og det er jo heller ikke så lenge siden det ble brukt - så det vaskes ikke på nytt :)

Husker som jeg kosa meg med å vaske alle nyinnkjøpte klær til lillemor, noe magisk med den første runden - alt er så nytt og smått :Heartred:Heartred
 
Nå som det vaskes før bruk (arvetøy som har vært pakket bort lenge) vasker jeg det for seg selv bare pga mengden, satt av et par dager på å vaske alt. Det er kos og stas å pusle med det, så fint å kjøre rene baby-maskiner i ventetiden.

Senere vask blir sammen med familiens klær.

Bruker samme vaskemiddel som resten av familien, med parfyme og alt. Jepp. Ikke noe spesial/parfymfri. Gått fint med de jeg har fra før, allergi forebygges best med vaginal fødsel, fullamming og flaks så man unngår antibiotikakurer. Samt oppvekst med natur og dyr og jord og det som hører med.
Nå høres jeg kanskje ut som en skrullete hippie, men det er jeg altså ikke :joyful:
 
Back
Topp