Vask av Emmaljunga madrass og trekk

Regina Phalange

Andre møte med forumet
Hei! Vi har en 5 år gammel Emmaljunga Edge Duo som nå skal gjøres klar til en ny verdensborger. Jeg vet det står håndvask på, men jeg er mest hypp på å ta det i maskinen etter såpass mange år m lagring. Lurer derfor på om det er noen som har vasket trekk og madrass i maskin? Isåfall hva slags program, grader og vaskemiddel brukte dere, og hvordan tørket dere etterpå? Ble det bra? Er redd for å ødelegge noe, for det er uaktuelt å kjøpe ny vogn
Jeg har fått noen gule skjolder på det hvite på innsiden av bagen, noen tips for å få det av?
 
Vaskemaskin har jo håndvask program. Jeg ville nok lagt det i bløt med vanish før du vasker det. Og så er det vell viktig å unngå skyllemiddel. Etter vask av madrass ville jeg lagt den i fryseren et par døgn for å drepe bakterier.
 
Kjørte alt som lot seg løsne på håndvaskeprogram med enten milo eller blenda sensitive, husker ikke hvilket. Hang det opp til tørk. Funket finfint på den 6år gamle edge duoen her
 
Ville valgt håndvask program med bløtlegging Evt lagt til bløt med milo ol i forkant. Vanish er supert men ganske sterk såpe
 
Vasket alt som kunne løsne fra vogna i maskinen. 40 grader med impregneringsvask. Hengte alt opp og dagen etter var alt klart til å monteres på vogna igjen. Kalesjen tok jeg av og satte i badekaret. Fylte den med vaskemiddel og vann, så skrubbet jeg hele kalesjen før jeg tømte ut vannet og spylte av med dusjen. Vogna ble som ny igjen.
Madrass kan man gjerne vaske på 60 grader.
 
Vasket alt som kunne løsne fra vogna i maskinen. 40 grader med impregneringsvask. Hengte alt opp og dagen etter var alt klart til å monteres på vogna igjen. Kalesjen tok jeg av og satte i badekaret. Fylte den med vaskemiddel og vann, så skrubbet jeg hele kalesjen før jeg tømte ut vannet og spylte av med dusjen. Vogna ble som ny igjen.
Madrass kan man gjerne vaske på 60 grader.

Takk for svar! Hva er impregneringsvask og hvor får jeg kjøpt det?
 
Hvor får man kjøpt det? Har søkt rundt på nett, men ikke funnet noe i Norge.
Joda, bare besøk en butikk som selger emmaljunga, jeg kjøpte på en lokal barnebutikk. Du finner det nok ikke på nett da emmaljunga ikke kan selges over nett.
 
Back
Topp