VASK AV EMMALJUNGA CITY CROSS?

Mammaen til J <3

Gift med forumet
Sommerfuglene <3
Vi har kjøpt en brukt Emmaljunga City Cross, og vil jo selvfølgelig vaske denne før vi bruker den til datteren vår. Madrassen i vogna kommer med vaskebeskrivelse, kan taes ut og hives i vaskemaskina. MEN, stoffet på "veggene" rundt står det ingenting om. Vi håpet at det gikk an å ta av trekket for å vaske det, men det ser ut til å være litt av en operasjon, der vi isåfall ender opp med å ta av ALT som finnes av trekk på bagen. Da må vi skru her og der og dra trekket av hele greia liksom.

Er det noen som har denne vogna eller har erfaring med typisk grei måte å vaske en vognbag på? Er det noe vaskemiddel man kan bruke og vaske det med uten å måtte ta av stoffet? (Kan man bruke typisk sofarens eller lignende f.eks.?)

Jeg hev alt av trekk osv i vaskemaskin på min emmaljunga vogn! [:D] Gikk fint det..
40 grader med milo silkevask [8D]

ORIGINAL: dripdrop

Jeg hev alt av trekk osv i vaskemaskin på min emmaljunga vogn! [:D] Gikk fint det..
40 grader med milo silkevask [8D]

Men hvordan fikk du av trekket? [8|]

ORIGINAL: RobinHood

Hvordan vaske det da mener du?
Det blir jo ikke hygienisk rentuten 60 grader, så egentlig ser jeg ikke vitsen i å vaske det hvis det ikke er flekker o.l.

Evt. flekker kan du prøveå tørke av med vann, eller med en dråpe zalo i?

Det er jo en brukt vogn, brukt av ukjente barn. Så jeg vi jo helst vaske den ordentlig. Men dette er jo min første, så jeg vet liksom ikke så mye om hvor "farlig" det er om det ikke er heeeeeeeeelt rent liksom? Madrassen blir jo ren da.

Men det er også en kaffeflekk på stoffet som jeg jo gjerne hadde likt å få fjerna, selvom det er helt i fotenden og ikke egentlig kommer til å synes noengang.. (man VET jo at den er der [8D] )

Jeg vasket min med fuktig klut med vaskepulver(til vaskemaskinen) på. Men jeg hadde jo bare brukt den til eldstemann, så blir litt annerledes...Tror ikke trekket kan tas av..tror jeg[8|]

ORIGINAL: mammaFisk

Jeg vasket min med fuktig klut med vaskepulver(til vaskemaskinen) på. Men jeg hadde jo bare brukt den til eldstemann, så blir litt annerledes...Tror ikke trekket kan tas av..tror jeg[8|]

Var ei som akkurat hadde kjøpt vogna inne på mars11, og hun hadde fått beskjed i butikken at det kun gikk an å "vaske veggene i bagen for hånd". Så regner med at det betyr å vaske med klut..

Så da vet vi det [:D]

Tuuusen takk for svar alle sammen! Da begynte vi iallfall ikke å ta fra hverandre hele vogna unødvendig :p

Back
Topp