Vask av dyner?

Tulipen

Elsker forumet
Augustmødrene 2014
Julikulene 2020
Vasker dere nye dyner til baby før bruk? Jeg har to brukte som jeg skal vaske, men har også to helt nye (dun begge to) som jeg nå lurer litt på om jeg bør eller ikke bør vaske.

Hva gjør dere? :-)

Har nettopp kjøpt ny dyne til babyen og den kommer jeg og vaske. Tar ikke noen sjanser der, tenker på plasser den har vart i innan og de kjemikalier som er brukt i tøyet. Tar også hensyn til alt annet nytt vi kjøper til babyen, pleier og vaske alt samt god tørking og lufting av ting. Tanken om jeg ikke skulle gjøre de hadde nok spist opp mitt samvittighet ☺️.

Tenker at jeg blir å vaske dynene, sånn just in case... skal jo tross alt tilbringe en god del tid med dem, og dynene skal jo tåle å bli vasket :)

Jeg vasket mine til storebror da jeg kjøpte dem nye og blir å vaske dem igjen nå før lille i magen skal bruke de :)

Er jo en bruks vare som gjerne tar til eg litt støv og bakterier etter tid så synes det er greit å vaske :) gjør jo det samme med min egen dyne også :happy:

Vasker før bruk, spesielt siden det er til baby :) Går helt sikker fint å la vær, men tenker det er nok mange som har tatt på den dyna under produksjon, evt kjemikalier osv..

Har aldri vaska dyner hverken til meg selv eller baby, og gjør ikke det denne gangen heller :p

Nye dyner trenger ikke vaskes. De skal være tilvirket uten bruk av skadelige kjemikalier og er i tillegg allergitestet. Kan hvertfall gå god for det på dyner kjøpt hos Princess :) Når det gjelder brukte dyner anbefales det ettersom trekket kan være skittent i tillegg til at duna over tid mister spenstigheten ved bruk. Husk å bruke dunvaskemiddel, IKKE Milo! :pompus:

Jeg har kjøpt dyner på Princess faktisk. Andungen eller hva det heter. Skal vaske med riktig vaskemiddel i så fall :-)

Jeg har kjøpt dyner på Princess faktisk. Andungen eller hva det heter. Skal vaske med riktig vaskemiddel i så fall :)
Andungen-dynene er kjempegode, har de selv :) Dunvaskemiddel får du også kjøpt hos Princess forresten

Tenker at siden man vasker alle nye klær før bruk ville jeg nok vasket dyner også :)

Har faktisk ikke tenkt over å vaske ny dyne før. Bruker den uansett med sengetøy, så har tenkt at så lenge den ikke er brukt så er det greit.

Liker alltid å vaske ting før bruk:) Og hadde nok gjort det uansett om jeg pleier eller ikke i disse koronatider:p

Back
Topp