vask av dyner

Pulverheksa82

Betatt av forumet
Himmelbarn
Nå har jeg vasket alle nye håndduker og kluter til babyen, men skal man vaske nye dundyner som man har kjøpt?
 
Jeg kommer til å vaske dynene her. Men her blir det fiberdyner siden jeg ikke tåler dun. Og ofte er de lagret i butikken sammen med dundyner, og det støvet som da følger med er ikke bra for meg :p
 
Hadde jeg kjøpt ny dyne hadde jeg nok bare luftet den :) passer også perfekt nå som det begynner å bli kaldere.
 
Jeg vasket dynene også, gikk helt fint det:) Har tørketrommel da, så det hjelper veldig!
 
Kommer ikke til å vaske den nye dyna. Men dyna vår + den babyen arver fra storesøstra blir vaska.
 
Jeg vaska den nye dundyna i forleden dag:). Har ikke tørketrommel, men den ble fin etter litt risting da den var tørr.
 
Briker om igjen dynene etter de andre 3. Så her vaskes de. Men gikk for helårs fiberdyner til de da. Så blir det samme nå.
Ikke vasket enda, skal ta det når jeg skal i gang med gulpekluter og sengetøy.
 
Jeg vasket ikke dynene når de var nye, for de var jo pakket inn i tekstil i butikken også. Bare luftet. Vasker de imidlertid nå, siden de ble brukt til første mann for snart 3 år siden.. de har vært lagret i poser, men likevel :p

(Også husker jeg ikke om jeg vasket de før jeg hang dem bort... :p )
 
Back
Topp