Vask av babytøy osv.

Du verden! Visste ikke at det fantes babytøy program og dyneprogram! Ekslusivt! :)
Får klare meg med vanlig bomullsprogram jeg. Hi hi! :)
Ble dynen veldig klumpete av å tørke på tørkestativet?

Jeg mener å huske at det gikk helt fint å tørke dynene uten tørketrommel, det var "vanlige" dyner, ikke dun. Tørket dem liggende oppå tørkestativet. Dunputa som eldste fikk da hun ble større, kan derimot ikke tørkes uten tørketrommel. Da legger all dunet seg i en klump i den ene enden. Jeg ødela en gang en hårføner i et forsøk på å "blåse opp" puta igjen. Den ble fluffy og fin, men hårføneren sa takk for seg etterpå...

Jeg vasket sengetøyet på 40 grader ved vanlig vaskepulver :p skulle kanskje brukt uten parfyme?:p

Har ikke tenkt på å vaske dyna engang jeg :p bør kanskje gjørr det da det er 6 år siden min søster brukte den :p
Gikk tom for Neutral vaskemiddel, så da vasket jeg noe med parfyme jeg også. De tåler vel en gang med parfymelukt?
Tenker å bruke Neutral eller Blenda sensitiv framover, må kjøpe inn mer.
Sengetøyet vasket jeg på 60, men vet ikke om det var nødvendig da det var helt nytt.

Jeg mener å huske at det gikk helt fint å tørke dynene uten tørketrommel, det var "vanlige" dyner, ikke dun. Tørket dem liggende oppå tørkestativet. Dunputa som eldste fikk da hun ble større, kan derimot ikke tørkes uten tørketrommel. Da legger all dunet seg i en klump i den ene enden. Jeg ødela en gang en hårføner i et forsøk på å "blåse opp" puta igjen. Den ble fluffy og fin, men hårføneren sa takk for seg etterpå...
Jeg har jo ikke tørketrommel....
Og har dundyner....

Vasker nesten alt på 60 grader lyst og mørkt hver for seg. Bruker blenda sensitiv eller nøytral. Det samme med dyne og sengetøy:)

Back
Topp