Vart det som dere trodde? (til de som har født)

M

Moderator Kristin

Guest
Vart fødselen og de første dagene etter fødsel som du trodde og eller ønsket? Eller vart det en eneste stor overaskelse?
 
Jeg vet bare det nå etter fødsel at de som sier fødsel nr 2 er mye lettere og går fortere. For min del har jeg bare en kommentar på det. Piss meg i øret.

Men barseltiden etterpå har vært fantastisk da :) er så heldig å ha fått sovebaby igjen :) er godt med en rolig baby når jeg har en rabagass hjemme fra før :)
 
Det gikk over all forventning. Mine fødsler har blitt raskere og lettere for hver gang, tre totalt, men ingen av dem har vært lange og tunge. Føler meg veldig heldig.

Barselstiden nå i etterkant er på en måte bedre, på en annen litt verre enn jeg forberedte meg på, men totalt sett er det også en god opplevelse. Blant annet har jeg en helt annen ro nå enn for hhv 10 og 12 år siden, så jeg har mye mer tålmodighet og merker at jeg takler stress, søvnmangel mm mye bedre enn jeg gjorde før.
 
Fy fader så vondt å føde når epiduralen ikke funker enda!
Men raskere fødsel og i mye bedre form i etterkant! [emoji1316]
 
Fødselen ble hverken som jeg trodde eller ønsket. De første dagene etter var bare fæle. Overraskelse er vel rette ordet, ja, evt mareritt.
 
Signerer Krølle..., alt annet enn hva jeg hadde sett for meg og håpet på. Et krevende mareritt når det stod på som verst, men full av takknemlighet.
 
Jeg forventet en rask fødsel, men ikke såå rask. Glad for det altså. Men kunne klart meg uten å miste alt det blodet så formen hadde vært bedre etterpå. Det var også veldig trist å ikke ha far med på fødselen. Kjedelig å ikke ha noen å dele gleden med.
 
Fødselen ble ikke som jeg trodde, den ble mye bedre. Og barseltiden så langt har vært mye bedre enn forrige gang da det ble keisersnitt, til tross for infeksjon denne gang. Far har vært hjemme fram til nå, første kvelden hjemme alene med begge guttene mine i dag faktisk. Ganske stressende, men det har gått helt greit.
 
Fødselen ble min Drømmefødsel, trodde ikke det skulle skje. Min nr 5.

Barseltiden så langt har gått veldig fint, liten sovebaby så langt, men nå er hun kun 5 dager så det kan fort endre seg. Med to små fra før hadde det ikke gjort noe med en sovebaby [emoji28]
 
Fødselen ble ikke som forventet, men hadde en magefølelse veldig tidlig på at det kunne skje grunnet høyt blodtrykk tidlig i svangerskapet. Barseltårene traff meg voldsomt, og jeg ble litt paff da jeg ikke har hørt så mye om det på forhånd. Som en jordmor sa, det er mye fokus på alt det fine og flotte, men ikke så mye på det som er tøft og vanskelig i barseltiden. Heldigvis har jeg en fantastisk mann som støtter, trøster og er en nydelig pappa. Sammen har vi bygget hverandre opp de siste 3 ukene, og nå storkoser vi oss med lillegutt og den nye tilværelsen
 
Hehe, nei!
Jeg forventet at det skulle gå raskt, men ikke SÅ raskt. Og så forventet jeg at det skulle starte av seg selv.
Men det ble ikke så verst likevel. :)
 
Fødselen blei mykje lenger enn eg hadde trudd.

Barseltida blei/er like bra som eg hadde håpa. God erfaring med nr.1, håpte på gjentaking av det, noko som heldigvis ser ut til å ha slått til :happy:Problemfri amming, nok melk, fornøgd unge uten store plager. Kom meg også veldig fort etter fødselen, _så_ godt å vere tilbake til meg sjølv :gen053
 
Nei ikke i det hele tatt. Eller visste jo ikke helt hva jeg skulle tro på forhånd da dette var første. Så vi troppet opp på fødselsforberedende kurs. Hørte etter på det som ble sagt. Og vi var begge forberedt på noe som kunne bli en lang fødsel. Min bedre halvdel hadde nesten laget klart program for å holde meg i bevegelse, da det ble sagt at det var viktig, samt at det skulle være god hjelp i tyngdekraften.
Som førstegangs var jeg også forberedt på å gå over termin. Men sånn ble det ikke.
Veldig plutselig vannavgang, men påfølgende telefon til føden. Fikk selvfølgelig lov å komme til en sjekk. Men jeg var så oppegående og kjente ingen rier da jeg kom, at hverken jordmor eller lege trodde jeg kom til å føde den kvelden.
Vel, greit nok så gikk det ca 3-4 timer fra jeg kom til føden til noe skjedde. Og da ble riene hevet på meg, og aktiv fødsel ble ikke så lenge. Var bare så vidt de rakk å få meg inn på ei fødestue [emoji23] Rakk i alle fall ikke noe smertestillende. Men så lenge det intense og vonde ikke varte så veldig lenge likevel, så gikk det bra. Slapp i alle fall en langdryg fødsel og utålmodig venting etter termin [emoji2]
 
Jeg vet bare det nå etter fødsel at de som sier fødsel nr 2 er mye lettere og går fortere. For min del har jeg bare en kommentar på det. Piss meg i øret.

Men barseltiden etterpå har vært fantastisk da :) er så heldig å ha fått sovebaby igjen :) er godt med en rolig baby når jeg har en rabagass hjemme fra før :)
Helt enig.[emoji85] Derfor veldig spent på hvordan nr 3 går.. [emoji28]
 
Forventet en langvarig fødsel ettersom de to forrige var trege. Dette ble en styrtfødsel som satte jordmødrene litt ut av spill. Likevel var det nok den beste av alle 3, sånn sett litt i etterkant. Var beinklar for å føde igjen dagen etter fødsel :p Barseltiden er som forventet. Travel pga to eldre som krever sitt, men veldig lite stress mtp amming denne gangen. Har ikke hatt behov for å pumpe denne gangen, det er deilig å slippe koking av utstyr osv.
 
Helt enig.[emoji85] Derfor veldig spent på hvordan nr 3 går.. [emoji28]

Håper den går bedre. Spesielt siden dem sier alle gode ting er 3 [emoji6]
 
Her ble ikke fødselen helt som jeg hadde trodd. Fødslene mine har blitt kjappere og kjappere for hver gang, så hadde forventet en kjapp og grei fødsel med nr 4. Dog tok denne lengre tid og var mye tyngre en de to siste.
Men barseltiden har gått over all forventning. Formen er fin, vi nyter minstesøster og jeg har fortsatt ikke sett noe til barseltårene[emoji18]
 
Absolutt ikke.. gikk sykt mye fortere en forventa, fra jeg skjønte det var i gang til han var født tok det under 2 timer. 34 min fra jeg kom inn på føden med 5 cm til han var ute. Å det var absolutt intenst, å mye vondere enn med nr 2. Heldigvis var han mindre enn jeg trodde, å trass i kjapp fødsel ingen sting eller rifter :)
 
Morro å høre hvordan dere har det nå etter fødsel :)
 
Jeg er svært overrasket over min fødsel. Jeg er førstegangsfødende og trodde det kom til å ta lang tid. I stedet ble det en utrolig rask og intens fødsel. Jeg var i aktiv fødsel i 2 timer. Rakk ingen smertelindring. :happy:
 
Back
Topp