Varsle om foreldrepermisjon

regnbue2020

Blir kjent med forumet
Hvordan varsler man til sin arbeidsgiver om foreldrepermisjon og når må man gjøre det? Er det et spesielt skjema man fyller inn? Når må far varsle? Jeg har spurt sjefen min men han var ikke sikker og jeg finner det ikke på NAV sine sider.

Må forresten beklage om det allerede har blitt spurt om det samme! Jeg er ikke så flink til å finne ting på nett
 
Senest 3 mnd før permisjonsstart mener jeg, for begge 2.

Men kan ikke se for meg et arbeidssted hvor det ikke er kjent på forhånd.

På min jobb har vi ingen skjema eller formale henvendelser. Glad for det :)
 
3 mnd før permisjonsstart fikk jeg beskjed om :) vi har et skjema jeg skal fylle ut fra arbeidsgiver.
 
Følger av arbeidsmiljøloven §12-7. Jeg må også fylle ut et skjema til arbeidsgiver ca. 8 uker før termin (inntektsmelding).
 
Sniker - å varsle jobben gjør du som regel med å si ifra at du er gravid og når du har termin:
Men de fleste steder har man også et skjema man må fylle ut for å søke permisjon og gi mer nøyaktige datoer.
Det finner du på intranett eller hos personalavdelingen på din jobb. Dette skal fylles ut og sendes internt på jobb etter de rutinene, mens søknad om foreldrepenger fylles ut på nav.no og sendes dit.
Altså to prosesser
 
Sist jeg var gravid måtte jeg få en bekreftelse på legen, noe jeg kunne få etter uke 26 (mener jeg å huske). Er det fortsatt sånn?
 
Sist jeg var gravid måtte jeg få en bekreftelse på legen, noe jeg kunne få etter uke 26 (mener jeg å huske). Er det fortsatt sånn?
Hvis man har arbeidsgiver/er ansatt trenger man ikke det lenger
 
Back
Topp