Varsle jobb

Her er det ivf så de på jobb har vist alt hele tiden med førstemann måtte jeg også si det veldig tidlig siden jeg hadde tunge løft samt at jeg var veldig kvalm

Sykemeldt så sa det allerede i uke 7

Jeg fortalte det i uke 6, da det er enkelte arbeidsoppgaver jeg ikke kan gjøre som gravid :)

Ble nødt til å si det i uke 6 da jeg ble sykemeldt pga. kvalme.
Hadde nok foretrukket å vente til etter uke 12 om jeg fikk velge.

Nå er jo jeg ute i mammaperm fra før så venter litt. Men i fjor så rakk jeg ikke si noe, for jeg ble hjemsendt grønn i trynet i uke 5 med beskjed om å ta en graviditetstest av sjefen min! Hahaha
Har ikke en helt A4 arbeidsplass så ble svangerskapspenger på meg resten av svangerskapet :p

Det blir nok etter 12 uker, når d hele blir offisielt :-)

Jeg sa det da jeg var 8 uker på vei. Hadde veldig lyst til å vente noen uker, men var så dårlig akkurat da at jeg tenkte det var best for min egen del at sjefen fikk vite om det.

De jeg jobber med vet det, men min sjef vet det ikke enda. Venter til 12 uker :-)

Måtte si det pga jobb med tunge løft osv, så ble sykemeldt i uke 8.

Jobb vet det allerede :P eller hvertfall hun som er den som setter opp vaktlista på oss og egentlig har alt personalansvar (selv om hun ikke får noe mer betalt). Han som er eier vet det ikke, men han sitter mest bare på kontoret :) så hun som "bestemmer" hvilke oppgaver osv jeg har hun vet det :) jeg er 9 uker på vei.

Har ikke fortalt jobbene det. Mest fordi jeg kun jobber et par dager i uka. Sier det nok når sommeren nærmer seg og hvertfall før det blir synlig.

Vært plaget med kvalme siden uke 5, så sjefen fant det vel egentlig ut selv da :p resten skal få vite det i dag, 6+5, da kvalmen har gått over til oppkast. Da vet de hvertfall hvorfor jeg får det litt travelt ut av butikken innimellom :p

Jeg ble sykmeldt 100% på mandag p.g.a kvalme og oppkast. Jeg var da 7+6 :)

Jeg fortalte det ikke før ca uke 18, men visste heller ikke hvor langt på vei jeg var før jeg var på kontrollultralyd og da var jeg 16 uker på vei :-P Har ikke hatt noen plager som kvalme eller noe, og jobber på lager med en god del tunge løft iløpet av dagen. Er i uke 34 nå og jobber 100% fortsatt, og håper å gjøre det de siste 21 dagene også før permisjon. Er jo vant til å løfte tungt å bruke kroppen mye, og føler meg jo ikke syk bare fordi jeg er gravid, så ser ingen grunn til at jeg skal sykmelde meg bare fordi jeg har en tung jobb. Dette er MEG, ikke ment som noen kritikk til andre, man må kjenne på sin egen kropp hva den tåler :-) jeg også unngår det aller tyngste nå, mest fordi magen er i veien og løfteteknikken blir dårligere.

jeg hadde tenkt å vente til uke 12, men nå var eg på ul i dag å han sa de var kun 5% at eg mistet, så formen isje er på topp så har med en firma tur til Amsterdam i november så jeg tenkte om jeg måtte snake med hun :smiley-ashamed005

Akkurat kapret drømmejobben og begynner ikke i den før 15 juni. Er da ca 16 uker på vei. Er usikker på om arbgiver skal få vite det nå eller om jeg skal vente.
Har vært på hospiteringstur med jobben, å var på intervju i desember, så sikret meg egentlig jobben 2 mnd FØR jeg ble gravid. Har bare gått tregt med ansettelsespapirene.

Jeg ville varslet hvis jeg var deg. Man kommer lengst med ærlighet, og du kan jo bare skjule det en hvis tid likevel. Det er vel ikke krav om å varsle før senest 3 mnd før termin(?), men når du først har blitt ansatt uansett hadd jeg varslet slik at de får god tid til å forberede seg på at evt vikar hvis det trengs osv. :-)

Back
Topp