Varmer dere opp grøten som ikke blir spist?

Lisemor_

Forumet er livet
Jeg har aldri gjort det selv, men min søster -som by the way er veeeeldig sparsommelig av seg (sparer på middagsrester, bruker halve tomatsuppeposer, potetstapper osv..) [&:][:D] hun setter bare grøten inn i kjøleskapet og varmer det opp senere. Nå har jo hun større barn da, men hun har alltid gjort det.

Hva tenker dere om det?

[hr]

Jeg mener fulle porsjoner. Hvis babyen ikke vil spise NOE. Ikke rester. Kom ikke så klart fram [;)]

nope har jeg aldri gjort eller tenkt på ... men han spiser opp hver gang..[:D] men hadde nok ikke varmet opp igjen grøten hans

nei,kaster det han ikke spiser

nope, det ville jeg aldri gjort. har en småspiser her, men kaster restene.. bare så vidt vi greier å tømme grøtposen før den skal kastes

ORIGINAL: lillevennn

nope har jeg aldri gjort eller tenkt på ... men han spiser opp hver gang..[:D] men hadde nok ikke varmet opp igjen grøten hans

så deilig da... [:)][:)] jeg har en småspist liten pjokk, så jeg må jo innrømme at jeg syns det er kjedelig å kaste porsjon etter porsjon... Har ikke fått meg til å varme opp igjen enda.. Men nå begynner jeg å tenke "er det så farlig?" [&:][8D][:-]

har gjort det et par ganger...
men da var det noe som skjedde som gjorde at hun ikke spiste mat alikevel.. og hun spiste den da 10-15 min etterpå i steden..

ellers har jeg aldri spart på grøt i kjøleskapet.. men så spiser hun stort sett alltid opp da.

jeg føler meg skikkelig prippen hver gang jeg er hos ho, og ikke vil "overta" en grøt som f.eks sønnen hennes ikke ville ha..

Ææææææsj, er jo ikke uten grunn at det står på diverse MME og middagsglass osv. at restene skal kastes. Snakk om bakteriebomber! Og jeg ville heller ikke overtatt andres mat [:'(]. Hvorfor kan hun/du ikke bare lage en mindre porsjon da? Må jo være bedre??

Forresten er jeg litt uenig i at det er prippent å spare på halve poser med ting altså... Når jeg lager mat til bare meg og Live gidder jeg ikke å koke fulle kjeler med tomatsuppe og saus og diverse, koker alltid halve porsjoner da og bruker resten ei uke eller to etterpå. Det anser jeg som praktisk, ikke sparsommelig, og jeg er i utgangspunktet et skikkelig sløsehode [8D].

ORIGINAL: Lisemor_

jeg føler meg skikkelig prippen hver gang jeg er hos ho, og ikke vil "overta" en grøt som f.eks sønnen hennes ikke ville ha..

det hadde jeg i hvertfall IKKE gjort......

ORIGINAL: Aislin

Ææææææsj, er jo ikke uten grunn at det står på diverse MME og middagsglass osv. at restene skal kastes. Snakk om bakteriebomber! Og jeg ville heller ikke overtatt andres mat [:'(]. Hvorfor kan hun/du ikke bare lage en mindre porsjon da? Må jo være bedre??

Forresten er jeg litt uenig i at det er prippent å spare på halve poser med ting altså... Når jeg lager mat til bare meg og Live gidder jeg ikke å koke fulle kjeler med tomatsuppe og saus og diverse, koker alltid halve porsjoner da og bruker resten ei uke eller to etterpå. Det anser jeg som praktisk, ikke sparsommelig, og jeg er i utgangspunktet et skikkelig sløsehode [8D].

enig der ja!

ORIGINAL: ohBaby!

nei,kaster det han ikke spiser

Samme her!

Har aldri tenkt tanken en gang - men når jeg lager havregrynsgrøt med eple og kanel hender det jeg spiser restene selv da [:D]

Nei det gjør jeg ikke og kommer aldri til å gjøre det!! Hvis det blir grøt eller middag til overs(noe som skjelden skjer) så får pusen det!! Han spiser alt!!! lille matvraket mitt!!

ORIGINAL: Aislin

Er i grunn enig med alt her[;)]

ORIGINAL: FrkB

Har aldri tenkt tanken en gang - men når jeg lager havregrynsgrøt med eple og kanel hender det jeg spiser restene selv da [:D]

Bruker du vanlig havregryn da??

Man skal ikke spare på restene pga bakterievekst.  Lag heller halv porsjon til ham. :)  

ORIGINAL: Trine82

nei jeg kaster det, eneste gangene jeg varmer opp igjen er om den blir kald underveis i måltidet

Sånn er det her også!

ORIGINAL: Lisemor_

Her overtar av og til den ene grøten etter den andre... Men det er sjeldent og kun hvis jeg er stresset og lydnivået på topp! [&:]

Er vel en generell regel om at barnemat ikke skal varmes opp igjen, så her går alle rester i søpla.

Back
Topp