Varmepumpe

Vi har Fuji varmepumpe, ca. 4-5 år gammel. Kjøpte den hovedsakelig for å kjøle, da det er høy drivhuseffekt her på sommeren... Bruker den sjelden på vår/høst, men den står på hele vinteren og sommeren :) Har 3 panelovner + peis i stuen, og varmepumpe i trappen. Veldig fornøyd! Har hatt service på den 2 ganger. Vår står ganske høyt oppe, så vi rekker rett og slett ikke opp til den med mindre vi bruker trapp eller leker klatremus. Derfor blir det dårlig med støvsuging:p

Har dere ingen kvitteringer eller noe sånt for å sjekke når forrige huseier kjøpte den? :) Hvis ikke kan dere sjekke opp i hvilken modell det er, og kontakte noen i nærheten som driver service på varmepumper. Kan jo hende det er på tide å bytte den ut hvis den er gammel.
Nei, ingen kvitteringer, som jeg vet om. Men han som solgte er en bekjent av oss, så kan høre med ham hvis ikke samboer er sikker. Glemte å spørre han da han kom hjem fra nattevakt:p

Nei, ingen kvitteringer, som jeg vet om. Men han som solgte er en bekjent av oss, så kan høre med ham hvis ikke samboer er sikker. Glemte å spørre han da han kom hjem fra nattevakt:p
Ja, da er dere kanskje heldige;) Er jo greit å vite om varmepumpen er 5 eller 15 år:p

Har Mitsubishi, og veldig fornøyd.
Kjøpte da den var på salg i høst. Kostet 20000 med montering.

Vi har en fra toshiba, husker ikke modell da den er vel en 10 år gammel nå. Har funka fint, og selv om vi har dårlig isolert hus holder den det varmt i hovedetasjen ned til endel kuldegrader ute. Pleier å fyre ekstra med ved om det er en 8-10 minus ute, fordi jeg er frossenpinn, og spesielt nå når vi har en på 7 mnd.

Har ikke hatt service på den i det hele tatt tror jeg, men mannen er elektriker og han har sikkert ordna sjøl. Den har fjuska litt et par ganger, men da har mannen gjort et eller annet og så har den funka. :p Gruer meg til den må byttes, varmepumpe er dyyyrt!

Vi har en fra toshiba, husker ikke modell da den er vel en 10 år gammel nå. Har funka fint, og selv om vi har dårlig isolert hus holder den det varmt i hovedetasjen ned til endel kuldegrader ute. Pleier å fyre ekstra med ved om det er en 8-10 minus ute, fordi jeg er frossenpinn, og spesielt nå når vi har en på 7 mnd.

Har ikke hatt service på den i det hele tatt tror jeg, men mannen er elektriker og han har sikkert ordna sjøl. Den har fjuska litt et par ganger, men da har mannen gjort et eller annet og så har den funka. :p Gruer meg til den må byttes, varmepumpe er dyyyrt!
Jeg vet, koster mye :nailbiting: men samtidig så deilig å ha så man har en grunnvarme i huset :happy:

Back
Topp