Varmepumpe

Missy

Glad i forumet
Noen med kjennskap til varmepumper her?

Vår har fungert helt fint helt til mannen begynte å tulle med den (sååå lurt når det er minusgrader.:/). Den går nå av og på- og dermed er det ganske kaldt inne. Noen tips?
 
Hvilken har du? Å har dere en kontroll til den med diverse instillinger på?
 
Noen med kjennskap til varmepumper her?

Vår har fungert helt fint helt til mannen begynte å tulle med den (sååå lurt når det er minusgrader.:/). Den går nå av og på- og dermed er det ganske kaldt inne. Noen tips?

Samme problem her :/ den står på i 5 min også står den og blinker og blåser kaldt i 5 min før den begynner på igjen..
Akkurat som den har oppnådd varmen den står på kontrollen, men det er 9 grader forskjell på her inne og hva vi vil den skal vise..
Vi har 19 grader her inne , men for å ha det lunt og varmt her så må det være 24-25 grader

Vinduene er fra 1946 og trekker noe j*** så prøver å ha pumpa på 28 grader men den kutter som sagt ut hele tiden :(
 
Jeg hadde det problemet i fjor. Tok ut filteret og støvsugde det, noe man visstnok skal gjøre hvert år. Det hjalp!

I tillegg flytta jeg en stor hylle som sto under og ødela for sirkulasjonen og termostaten (lufta kom bare rett ned på hylla så den ble varm og varmepumpa trodde det var varmt i rommet).
 
Jeg hadde det problemet i fjor. Tok ut filteret og støvsugde det, noe man visstnok skal gjøre hvert år. Det hjalp!

I tillegg flytta jeg en stor hylle som sto under og ødela for sirkulasjonen og termostaten (lufta kom bare rett ned på hylla så den ble varm og varmepumpa trodde det var varmt i rommet).
Vi har fått beskjed om å rengjøre pumpa og filter minst en gang å måneden så om det ikke blir gjort mer enn en gang i åre så forstår jeg den blåser kaldt :p
 
Jeg hadde det problemet i fjor. Tok ut filteret og støvsugde det, noe man visstnok skal gjøre hvert år. Det hjalp!

I tillegg flytta jeg en stor hylle som sto under og ødela for sirkulasjonen og termostaten (lufta kom bare rett ned på hylla så den ble varm og varmepumpa trodde det var varmt i rommet).

Oi, vi har verken støvsugd den og vi har en stor hylle rett under som dekker halve pumpen... og den hyllen får vi ikke plass til andre steder.. shit hva gjør vi nå :/
 
Vi støvsuger varmepumpa hver uke. Men noen varmepumper kan bli vrange når det blir for kaldt ute.
 
Vi har støvsugd nå og virker som det hjalp litt iallefall. .. :) men vi må vel ha en service på den vel :/ Men har nok med utgifter nå så må vente :(
 
Bør ha service på varmepumpen ca annet hvert år :)
Samt rengjøre filteret en gang i mnd ca:)
Svigers tok nylig service på varmepumpen, og ble overrasket over hvor stor forskjell det var :)
 
Takk for alle svar! Vi har nettopp fått varmepumpe (flyttet inn i nytt hus) og jeg kjenner jeg blir en smule gal av den:p men nå gir den heldigvis fra seg varme! Må finne bruksanvisning merker jeg, for jeg vet ikke hvordan man renser filter osv:p

Vi har en daikin FVX.
 
Google det rengjøring av filtre, finnes mange videoer på youtube, her i huset er det gubben som tar seg av sånt så jeg er usikker altså..
 
Vi har fått beskjed om å rengjøre pumpa og filter minst en gang å måneden så om det ikke blir gjort mer enn en gang i åre så forstår jeg den blåser kaldt :p
Å ja, var kanskje en gang i måneden det var, ja :hungry: hehe ... jeg hadde aldri hørt om det, så rensa den ikke på de to åra jeg bodde der. Har flytta nå, og har ikke varmepumpe her jeg bor nå :)
 
Å ja, var kanskje en gang i måneden det var, ja :hungry: hehe ... jeg hadde aldri hørt om det, så rensa den ikke på de to åra jeg bodde der. Har flytta nå, og har ikke varmepumpe her jeg bor nå :)
Jeg gjorde det heller ikke så veldig ofte før servicemannen var her :p
 
Jeg hadde det problemet i fjor. Tok ut filteret og støvsugde det, noe man visstnok skal gjøre hvert år. Det hjalp!

I tillegg flytta jeg en stor hylle som sto under og ødela for sirkulasjonen og termostaten (lufta kom bare rett ned på hylla så den ble varm og varmepumpa trodde det var varmt i rommet).

skal vell helst støvsuges en gang i mnd ☺
tettes fort til, vertfall om den er på en traffikert plass.
 
Takk for alle svar! Vi har nettopp fått varmepumpe (flyttet inn i nytt hus) og jeg kjenner jeg blir en smule gal av den:p men nå gir den heldigvis fra seg varme! Må finne bruksanvisning merker jeg, for jeg vet ikke hvordan man renser filter osv:p

Vi har en daikin FVX.

du opner den stooore luken, der er som reglen to store filter, dra dem ut, støvsug eller vask over.
 
Back
Topp