Varmepumpe

Kidada

Glad i forumet
Hvilket merke/modell har dere?

Positivt?

Negativt?

*forvirra*

Har sett på mitsubishi, toshiba, fujitsu, panasonic, LG and so on... Men klarer ikke bestemme oss.. Hadde toshiba før (kjøpt i 2006) Men den stoppa opp mot 30 min av ganga om vinteren for å jobbe, og da ble det kaldt i stua før den starta igjen.. Men det har kanskje forbedra seg?

IVT nordic...best i test[:D] Veldig fornøyd..

ORIGINAL: *p!nk smile*

Ja så det, men finner ingen som selger de...

Link?

ORIGINAL: Kidada

Positivt?

Negativt?

*forvirra*

Har sett på mitsubishi, toshiba, fujitsu, panasonic, LG and so on... Men klarer ikke bestemme oss.. Hadde toshiba før (kjøpt i 2006) Men den stoppa opp mot 30 min av ganga om vinteren for å jobbe, og da ble det kaldt i stua før den starta igjen.. Men det har kanskje forbedra seg?

sånn er vår fra panasonic, er vel fra ca 2006 den også. Den klarer ikke å produsere varme hvis det er minus grader ute. Fra 0+ så er den helt grei..... Så håper virkelig at de som er på markedet nå er bedre.

Vi har panasonic. Kjøpt i 2008 vess æg itj huske helt feil. Syns den va veldi bra da. Pga oppussing så har den vært ned i ett å et halvt år ca, men satt den opp igjen no. Så langt så e æg veldi fornøyd me den. [:)]

Spør mæg igjen når d e minus 15 grader ut [:)]

ORIGINAL: nussnøff

Positivt?

Negativt?

*forvirra*

sånn er vår fra panasonic, er vel fra ca 2006 den også. Den klarer ikke å produsere varme hvis det er minus grader ute. Fra 0+ så er den helt grei..... Så håper virkelig at de som er på markedet nå er bedre.

Ja har hørt litt sånn om panasonic.. At de er lagd for sydlige strøk, og helst for kjøling.. Hadde en panasonic selger på besøk her idag, og han anbefalte å fyre hvis vi kom til -10 grader... men vet at toshiba'n vår klarte seg fint ved -20 i vinter.. bortsett fra stoppene.. *skeptisk*
Og panasonic har dårligere COP enn toshiba og mitsubishi.. Men samtidig er de et anerkjent merke, så tenkte kanskje det var jeg som var vel negativ.. hmmm..

Heller egentlig mellom Toshiba og mitsubishi nå...

ORIGINAL: *p!nk smile*

Ja så det, men finner ingen som selger de...

Link?

http://www.badeeksperten.no/shop/ivt-nordic-inverter-9529p.html

http://www.vg.no/dinepenger/artikkel.php?artid=594225

Vi sparer til en sånn nå og går nok for mitsubishi, de har også vært testvinnere tidligere [:)] uansett hva vi ender opp med skal vi sørge for å kjøpe en som er egnet til nordisk klima og skal tåle hvertfall 25- 30 minus syns jeg..i fjor lå vi jo på mellom -20 og 30 i flere mnd[:-]

ORIGINAL: Rebecca85

Vi sparer til en sånn nå og går nok for mitsubishi, de har også vært testvinnere tidligere [:)] uansett hva vi ender opp med skal vi sørge for å kjøpe en som er egnet til nordisk klima og skal tåle hvertfall 25- 30 minus syns jeg..i fjor lå vi jo på mellom -20 og 30 i flere mnd[:-]

Ja vi heller litt mot mitsubishi kirigamine 6,6... Den er kommet bra ut i test.

Men samtidig liker jeg toshiba premium 13 også litt..

ARRRGHH valgets kval..

ORIGINAL: honning84

har gulvmodellen til daikin, kommer aldri til å bytte[:D]
har hatt panasonic før...

Og panasonic var?

Hvor mye bruker daikin gulvmodell i forhold til hva den gir? COP?

Vi har også gulvmodellen til Daikin. Varmer fint opp et hus på en etasje på 170 kvm. Funker greit med mange minus også, men vi fyrer litt når det er på aller kaldeste. Huset er dårlig isolert.

Back
Topp