Varmeflaske i vogn?

August_jente15

Andre møte med forumet
I dag måtte jeg trille minsten på 6 mnd til legen i minus 14. Hadde kledd på henne godt og hadde en varmeflaske inni vognen. Er det å ha en varmeflaske i vognen fy fy? Tenker at den avgir varme slik at luften i vognen ikke blir så kald. Men så tenker jeg også at det kan gå hull i flaska... men skal det ikke mye til for at det går hull i den? Hva mener dere?

Dersom man har to lag ull og en skikkelig god vognpose så er det ikke nødvendig vil jeg tro. Fakisk kan den få ungen svett og svette fuktige barn fryser lettere tenker jeg.
Ville hatt et saueskinn i bunn, to lag ull, balaklava i ull og tatt med et ekstra ullteppe i stellevesken :)

Er dumt hvis de blir for varme også. Men du kjenner ditt barn best ang hvor bra hu holder på varmen. Min datter var ekstremt varm så det hadde blitt for varmt for hu. Hu hadde ull, bobledress, dunpose og skinnfell i 15- og svetta.

Tenker at varmeflasle kan gjøre ungen svett jeg da... Om det så bare er på feks bena så blir klamme barn fortere kalde...

Hadde blitt altfor varmt for mine barn hvertfall, ull i flere lag og god pose holder.

Flaska lå ikke inne i dunposen, det ville blitt altfor varmt. Den lå inne i vognen, på siden utenfor dunposen. Hensikten var at lufta skulle varmes opp slik at hun ikke skulle puste inn den kalde lufta. (Siden de anbefaler at spedbarn ikke skal være ute i minus 10 og mer pga at lungene ikke er ferdigutviklet)...

Tenker at et barn på 6 mnd tåler ein trilletur i vogna :) varmeflaska kan ikkje varme lufta. Den varmer bare området den ligger på.

Tror nok ikke at en varmeflaske varmer opp luften noe særlig... Går nok fint med en trilletur innimellom selv om det er litt kaldere enn minus 10. Du var jo ikke ute i timesvis så :)

Nå er hun ikke et spedbarn lengre da;) Og det er stor forskjell på å være ute i åpen luft og å ligge godt nedpakket i vogna, for da skydder kanten på posen og kanskje stormtrekk også i tillegg til kallesjen. Barnet varmer fort opp luften inne i kallesjen om det ikke blåser rett inn, og gjør det det blåser den varme varmeflaskeluften også ut. Uansett så avgir den nok ikke så mye varme til luft. Og det var bare fjorten minus, ikke femogtyve. Ikke ha dårlig samvittighet for å trille til helsestasjonen :)

Men nei jeg tror ikke det er farlig å ha den liggende der:)

Tror ikke det er farlig å ha flaska liggende der og du erfarer jo hva som blir for varmt og ikke for henne;)

Back
Topp