Varme!

Når begynte du å gi vann da?:)
Det er jo flere ganger hu viser det jeg tolker som tegn på at hun er sulten, men så drikker hun noen munnfuller før hun er "mett", så da tenker jeg at hun kanskje bare var tørst? Dette har jo tulla til spiserutinene helt, blir jo masse småspising i steden for ordentlige måltid.. Kanskje vann hadde vært løsningen for å få tilbake de faste måltidene? Eller er 7 uker for tidlig?

Sent from my iPhone using BV Forum
Vi startet med vann når han var rundt 8 uker :) Men man kan fint starte når dem er 6 uker ;) Men vi fikk ikke noe beskjed fra hs at vi kunne gi vann, for ellers hadde vi starta når han var 6 uker for da var det jo fryktelig varmt :) Ville nok ha gitt vann når henne viser tegn til "sult" når det ikke er mat tid :) Her prøver vi å gi lillemann vann 1 gang i timen når det er varmt, og nå har han sånn delvis begynt å synes at vann er greit :)

♥Lille prinsen 17/4-14♥

Når begynte du å gi vann da?:)
Det er jo flere ganger hu viser det jeg tolker som tegn på at hun er sulten, men så drikker hun noen munnfuller før hun er "mett", så da tenker jeg at hun kanskje bare var tørst? Dette har jo tulla til spiserutinene helt, blir jo masse småspising i steden for ordentlige måltid.. Kanskje vann hadde vært løsningen for å få tilbake de faste måltidene? Eller er 7 uker for tidlig?

Hei,
Babyen din får jo vann hver dag i form av erstatning , så det er bare å gi vann mellom måltidene nå for å passe på dehydrering. Hun vil ikke reagere på det, eller bli "mett" av den grunn. Vi gav vann for første gang i går- 30ml om gangen, og vi har ikke merket forskjell på henne eller i matmønsteret hennes.

Og vi hadde 33 grader i skyggen i Oslo i går- helt nødvendig å henne vann:)
Jeg gir hvertfall vann med god samvittighet.

Vi startet med vann når han var rundt 8 uker :) Men man kan fint starte når dem er 6 uker ;) Men vi fikk ikke noe beskjed fra hs at vi kunne gi vann, for ellers hadde vi starta når han var 6 uker for da var det jo fryktelig varmt :) Ville nok ha gitt vann når henne viser tegn til "sult" når det ikke er mat tid :) Her prøver vi å gi lillemann vann 1 gang i timen når det er varmt, og nå har han sånn delvis begynt å synes at vann er greit :)

♥Lille prinsen 17/4-14♥
Åh, da blir det definitivt vann på oss i dag, for her blir det nok varm, over 20 grader allerede!:) Bruker du kokt vann som du kjøler helt ned, eller gir du det lunka?:)

Hei,
Babyen din får jo vann hver dag i form av erstatning , så det er bare å gi vann mellom måltidene nå for å passe på dehydrering. Hun vil ikke reagere på det, eller bli "mett" av den grunn. Vi gav vann for første gang i går- 30ml om gangen, og vi har ikke merket forskjell på henne eller i matmønsteret hennes.

Og vi hadde 33 grader i skyggen i Oslo i går- helt nødvendig å henne vann:)
Jeg gir hvertfall vann med god samvittighet.
Ja, her var det også veldig varmt i går, så det ble jo veldig mye småspising! Har hatt lyst til å go vann lenge, men jeg er førstegangs, så tør liksom ikke å gjøre noe "utenom boka", iallefall ikke når det høres ut på enkelte som om jeg ødelegger jenta om jeg gir vann!:p Nei, i dag blir det vann, så det så!:)

Åh, da blir det definitivt vann på oss i dag, for her blir det nok varm, over 20 grader allerede!:) Bruker du kokt vann som du kjøler helt ned, eller gir du det lunka?:)

Da ville jeg nok gitt henne vann ja ;) Kokt vann som er lunka :) Skal aldri gi dem kaldt vann når dem er så små ;)

♥Lille prinsen 17/4-14♥

Nå har jeg ikke lest alle svar, men jeg var i syden med en baby på 4 mnd. Fullammet fortsatt. Han ville ikke ha kokt vann fra flaske. Jeg ammet kun til de faste tidene som vanlig. Han hadde ikke behov for ekstra væske.
Jeg var påpasselig med å drikke masse vann selv, sånn at jeg opprettholdt melka.

Ikke noe problem å ha med babyer ut i varmen, det kan ofte være mer luftigere enn å sitte inne. Ihvertfall her hos oss, for inne blir det grusomt varmt.
Jeg smurte min baby med solkrem og holdt han i skyggen hele dagen. Han storkoste seg på stranda :) Kjøpte sånne babybriller på apoteket til han :)

Nå har hun fått vann mellom måltidene, drukket nesten 50ml i dag, og hun ser ut til å like det!:D Rynker litt på panna når hun kjenner at det ikke er melk, men drikker videre til hun er utørst!:) Og i dag er det heldigvis et lite vindpust i hagen, så hun kan ligge i vogna under kirsebærtreet!:) Litt bedre følelse i mammahjertet i dag!<3 Takk for svar og gode råd!:D

Hvor gammel er gutten?:)

Jeg har så lyst til å gi lillemor litt vann, men har forstått det som at det vil gå utover matlysta, at vi fyller magen unødvendig med vann, og jeg vil jo ikke at hun skal bli underernært heller.. Men heller ikke dehydrert! Jeg ammer ikke, kun mme..

Hun er i utgangspunktet en veldig varm baby, men nå i varmen blir det jo ekstremt, hun blir jo våt i nakken og klam i kroppen, stakkars! Gjør alt jeg kan for å holde henne noenlunde normaltemperert, men vanskelig når vi passerer 30 i skyggen og det ikke er et vindpust å oppdrive! Eneste rommet i huset som ikke blir kokvarmt på dagtid er soverommet, men vi kan jo ikke sitte der hele dagen:( Blir så rådvill..

Han er 2,5 mnd. Appetitten er det ikke noe galt med. Jeg passer på at han får i seg de tre flaskene han skal ha på kvelden. For de skal ikke slukke tørsten med mme. Det er ikke så bra for magen demmes. Så helsesøster sa at jeg skulle tilby vann når han gråt mellom måltidene. Han tar som regel bare noen slurker og så er han fornøyd. drkker han masse gir jeg han flaske.

Nå har hun fått vann mellom måltidene, drukket nesten 50ml i dag, og hun ser ut til å like det!:D Rynker litt på panna når hun kjenner at det ikke er melk, men drikker videre til hun er utørst!:) Og i dag er det heldigvis et lite vindpust i hagen, så hun kan ligge i vogna under kirsebærtreet!:) Litt bedre følelse i mammahjertet i dag!<3 Takk for svar og gode råd!:D

Beklager for sent svar. :)

Har nok en dag hatt en god opplevelse på stranda! Mini sover og koser seg i bare tskjorte-body og vi får nyte sommer og sol alle sammen :-) herlig!

Har nok en dag hatt en god opplevelse på stranda! Mini sover og koser seg i bare tskjorte-body og vi får nyte sommer og sol alle sammen :-) herlig!

Så bra:D høres herlig ut!

Back
Topp