Varme!

Theeea

Blir kjent med forumet
Det er meldt så utrolig fint og varmt vær framover. Hva tenker dere om baby i varmen? Jeg er litt stressa for å ta han med ut, men vil så gjerne fra på stranda..
Når er der for varmt? Tips til å unngå for varm baby?

Sent from my iPhone using BV Forum

Det er for varmt når baby virker utilpass og er varm/svett i nakke og rygg. Aldri ha baby i direkte sollys, la h*n ligge i skyggen, lite klær og amme jevnlig (for å unngå dehydrering?).

Nei, han kommer jo selvfølgelig til å ligge i skyggen. Og burde kanskje skaffe en parasoll til å sitte under å amme, eventuelt får vi finne et tre å sitte under ;-)

Jeg kan ikke ta snuppa ut i dag, hun liker seg ikke i varmen. Og viser tydelig ubehag. Så her blir det en inne dag...

Litt kjedelig for meg, men bra for hun..

På helsestasjonen fekk eg beskjed om at det kan vere lurt å gi litt vann innimellom på veldig varme dager:) kokt sjølvsagt;)

På helsestasjonen fekk eg beskjed om at det kan vere lurt å gi litt vann innimellom på veldig varme dager:) kokt sjølvsagt;)

Gjelder det også de som fullammer?

Fant dette på Ammehjelpen.no:

Mange lurer på om de trenger gi barnet vann i sommervarmen. For fullammede barn anbefales det å ikke gi barnet vann, og spesielt ikke til barn under 6 uker. For barn som får fast føde, introduseres vann til eller i forbindelse med måltidene.

For fullammede barn vil amming dekke hele barnets væskebehov, og det er ikke behov for å gi annen drikke uansett hvor varmt det er. Dersom barnet virker tørst kan du tilby brystet. Hvis barnet er tørst vil det drikke noen få slurker for å stille tørsten, er det sultent vil det die lenger. Morsmelk inneholder ca 88% vann, og gir dermed svært mye væske.

Sjå der ja! Rart dei ikkje sa det til meg på helsestasjonen, her fullammer eg! Men kanskje so man slapp å amme litt for tørsten?

Nå er lillemann forferdelig varm i seg selv, så her må vi ta en tur på utebadet i morgen :) Blir selvfølgelig til å sitte i skyggen! Men blir nok sikkert en liten tur i baby/barnet bassenget så han kan få kjølt seg ned litt :)

♥Lille prinsen 17/4-14♥

Vi sitter ut i skyggen på hytta. Han kun i bleie. Han har akt badet i balje ute. Han drikker mye vann, men jeg ammer ikke. :)

I dag var vi på stranda med snuppa. Vi satte henne og vogna i skyggen med en paraply over for å skygge enda mer. Snuppa er veldig varm av seg, så hun lå bare i bleia, og lå innimellom på teppe og håndkler på bakken. Hun burde absolutt drukket mer, men ville ikke ta brystet så ofte i dag... men hun er aktiv til tross for heten, så jeg er ikke bekymret.

Det ble strandtur på oss og. Han sov og spiste og koste seg I skyggen :-) var litt vind så var kjøligere der enn ellers, så det gikk veldig fint!

Har hørt at viss de e dehydrerte vil det bli et søkk i det myke partiet i hodet deres. Ikke at man skal gå å vente på at det skjer viss en er usikker, men det er ivertfall noe å tenke på.

Vi har vært på stranda i dag- Lykke!!!
Baby sov i to timer i bare en tynn singletbody på seg. Vi hadde med kokt vann som vi gav henne på vei hjem:)

Jeg ammer ikke lenger .

Vi sitter ut i skyggen på hytta. Han kun i bleie. Han har akt badet i balje ute. Han drikker mye vann, men jeg ammer ikke. :)

Hvor gammel er gutten?:)

Jeg har så lyst til å gi lillemor litt vann, men har forstått det som at det vil gå utover matlysta, at vi fyller magen unødvendig med vann, og jeg vil jo ikke at hun skal bli underernært heller.. Men heller ikke dehydrert! Jeg ammer ikke, kun mme..

Hun er i utgangspunktet en veldig varm baby, men nå i varmen blir det jo ekstremt, hun blir jo våt i nakken og klam i kroppen, stakkars! Gjør alt jeg kan for å holde henne noenlunde normaltemperert, men vanskelig når vi passerer 30 i skyggen og det ikke er et vindpust å oppdrive! Eneste rommet i huset som ikke blir kokvarmt på dagtid er soverommet, men vi kan jo ikke sitte der hele dagen:( Blir så rådvill..

Jeg har så lyst til å gi lillemor litt vann, men har forstått det som at det vil gå utover matlysta, at vi fyller magen unødvendig med vann, og jeg vil jo ikke at hun skal bli underernært heller.. Men heller ikke dehydrert! Jeg ammer ikke, kun mme..

Hun er i utgangspunktet en veldig varm baby, men nå i varmen blir det jo ekstremt, hun blir jo våt i nakken og klam i kroppen, stakkars! Gjør alt jeg kan for å holde henne noenlunde normaltemperert, men vanskelig når vi passerer 30 i skyggen og det ikke er et vindpust å oppdrive! Eneste rommet i huset som ikke blir kokvarmt på dagtid er soverommet, men vi kan jo ikke sitte der hele dagen:( Blir så rådvill..

Har kun bleie på henne, forresten, klær hadde vært galskap for vår del nå! Så her har vi myye ubrukte klær i de minste størrelsene!

I dag var vi på stranda med snuppa. Vi satte henne og vogna i skyggen med en paraply over for å skygge enda mer. Snuppa er veldig varm av seg, så hun lå bare i bleia, og lå innimellom på teppe og håndkler på bakken. Hun burde absolutt drukket mer, men ville ikke ta brystet så ofte i dag... men hun er aktiv til tross for heten, så jeg er ikke bekymret.

Signerer denne jeg, vi gjorde akk det samme! Bare at vår ville gjerne ha en del pupp idag, ellers storfornøyd :)

Her er lillemann 12 uker, ammer ikke så er påpasselig på å gi han vann nå i varmen :) Og han blir sulten som alltid når det har gått 3-5 timer fra siste måltid, uansett hvor mye vann han har drukket :) Det er jo ikke næring i vann, så dem merker det ikke sånn på sulten, bare at det slukker tørsten ;)

♥Lille prinsen 17/4-14♥

Her er lillemann 12 uker, ammer ikke så er påpasselig på å gi han vann nå i varmen :) Og han blir sulten som alltid når det har gått 3-5 timer fra siste måltid, uansett hvor mye vann han har drukket :) Det er jo ikke næring i vann, så dem merker det ikke sånn på sulten, bare at det slukker tørsten ;)

♥Lille prinsen 17/4-14♥
Når begynte du å gi vann da?:)
Det er jo flere ganger hu viser det jeg tolker som tegn på at hun er sulten, men så drikker hun noen munnfuller før hun er "mett", så da tenker jeg at hun kanskje bare var tørst? Dette har jo tulla til spiserutinene helt, blir jo masse småspising i steden for ordentlige måltid.. Kanskje vann hadde vært løsningen for å få tilbake de faste måltidene? Eller er 7 uker for tidlig?

Back
Topp