Varme votter

Sukkertopp

Forumet er livet
VIP
Hva slags votter har dere til barna, og hvor er de kjøpt? Hvilke merker er dere mest fornøyd med?

Jeg er ikke fornøyd med noen av vottene våre. Spesielt 1-åringen min blir alltid kald på fingrene, selv om vottene holder seg tørre inni. Det er ikke en gang særlig kaldt her, for tiden bare 0-4 grader og våt sludd. Når andre klarer seg i ørten minus, så burde det finnes noe som holder henne varm i plussgrader.

her har de hjemmeheklede votter av ull. ungene elsker de og barnehagen elsker de, ingen av ungene har vært kalde på hendene etter at de begynte med de vottene

Hjemmestrikka tova ullvotter, Hestra og Reima.
Men til og med noen gode votter fra H&M har funka fjell her.

Hestra, Troll (med ullfôr) og Polarn O Pyret sine votter har jeg best erfaring med til min gutt. De holder ham tørr og varm.

bondekone skrev:
her har de hjemmeheklede votter av ull. ungene elsker de og barnehagen elsker de, ingen av ungene har vært kalde på hendene etter at de begynte med de vottene

Samme her, ull eller alpakka. Det er bare de vottene hun vil ha på seg, liker ikke "kjøpevotter" =)

Eneste som funker her er noen tova ullvotter fra name it..

Selv en dag her da det var 4 grader og sol, var hun iskald med reimatec vottene, så de har jeg pakka vekk..

Håper å finne noen lignende bare med ullfor..

Troll med ullfor og Hestra med ullfor har mine... Og de er gode å varme på hendene!! 

Du vet at om barna har tynn lue, vil de bli kalde på hendene og føttene? Vi byttet sko og votter i ett sett pga jentungen vår var konstant kald. Helt til vi byttet til ei tykkere lue! De mister mest varme gjennom hodet, og der de blir først kalde er på hendene/føttene!!

reima votter med ullfor.

Tusen takk for svar alle sammen!  

Det er vel ingen som vil dele en oppskrift på noen av de fantastiske hjemmestrikkede vottene? Bare sånn i tilfelle jeg skulle prøve å strikke.

JEg har pleid å kjøpe på HM, og barna har vært fornøyde med de.

KJøpte i år et par på name it (de var nettopp på tilbud), de er godt fóret. De ble faktisk for varme for mine barn! De ble gjennomsvette på hendene.

Reima og Troll med ullfôr 

De beste vottene vi har hatt til Eline er de hun har nå. Et par rosa Hestra votter med ullfor inni. De er supergode! Kjøpte de på G-sport mener jeg. Vi fikk dem av mamma og pappa :)

Kjøpte nameit sine med ullfor og de virker bra. Bhg er iallefall fornøyde. I fjor hadde han votter med ullfor fra nøstebarn, de bruker han også fortsatt. Like fine de og, men litt tynnere enn nameit sine.

Her sverger vi til Hestra, det har jeg til meg selv også (bruker i skibakken, og det er eneste vottene jeg ikke fryser med). Har kjøpt et par Isbjörn of Sweden votter nå (måtte ha et par ekstra votter, og var eneste de hadde i riktig størrelse), de virker også gode, men har ikke fått prøvd de skikkelig enda. hjemmestrikkede ullvotter er også fint, men jeg syns ikke det er det beste hvis det er snø, for snøen fester seg så veldig til vottene. Men i tørt vær er de supre! :)

reima, hestra og hjemmestrikka tova ullvotter

hestra med goretex har mine hatt de siste åra. veldig fornøyd.
Var også veldig fornøyd med reima sine med ullfor

Det er tre ting som er viktig for at ungane (i alle fall våre ungar og dei i barnehagen der eg jobbar) skal holde seg varme:

* vanntett ytterstoff
* ullfór
* reim rundt handleddet, ikkje sånn som går halvvegs og så tilbake om du skjønar.

Hestra har nokre supre vottar. Det hadde dessverre ikkje store nok til ungane mine, så eg kjøpte eitt anna merke på sportsbutikken. Huskar ikkje navnet, men dei var vanntette og med ullfór og reim hundt handleddet. Troll og Name-it har vel og vanntette med ullfór. Reima er ikkje avgjerande for varmen, men for at vottane ikkje skal dette av.

Og berre sånn for å vere ytterst lite seriøs:

Guten vår på seks år lurte på kva eg skreiv om og då eg fortalde det sa han at eg måtte helse frå han og skrive: "Og kanskje fisevottar!"

Back
Topp