Varme på barnerommet

Vi har panelovn der, hadde den bare på når det var 10 minus ute.
Vet ikke om det er en spesiell type vi har, men den blir ikke veldig varm...

ORIGINAL: Sjefsgaupa

ORIGINAL: Krølla82

Har dere noen form for varme på barnerommet? Soverommene våre  er veldig kalde og sambo mener ungen trenger varme på rommet sitt. Han har foreslått å henge opp en panelovn på veggen, men jeg tenker at de blir jo veldig varme og tenk om ungen tar på den og brenner seg eller bruker den til å ta tak i for  reise seg opp.[&:] 

Ville du ha satt opp panelovn på barnerommet?

Aldri i verden. Panelovner er astmafabrikker, og man skal ikke ha for høy temperatur på soverom uansett. Da kan man heller kle på barnet litt mer om natta. [;)] For ikke å glemme det du nevnte om brannfare o.l. I begynnelsen sover jo ikke barnet på eget rom uansett, så da måtte dere jo ha ha hatt varme på deres rom også. [;)]

Eh... Astmafabrikker??? Elektrisk oppvarming skaper tørr luft, og sånn sett er det ikke smart hvis barna er disponert for astma. Men kan jo bedre inneklima på andre måter enn å kaste ut panelovnen.

Man bør ha det relativt kjølig på soverommet, men tp på 18 grader er vel det som er anbefalt. Ungene bør jo ikke fryse heller!!!

Vi brukte en oljeovn på soverommet til eldstemann der vi bodde før. Det er jo ikke så smart å ha på de om natten for er det noen ovner som kan ta fyr, så er det slike frittstående oljeovner!!!

Men jeg har så mange andre feil og mangler, hvorfor skulle jeg ta så fryktelig nøye på akkurat dette, har aldri skjedd hos oss[8|] 

Jeg liker best folk som lever litt easy, og ikke trenger å bevise at de er perfekte hele tiden...

Ja, jeg synes de skal ha en mellomting.. ikke for varmt og ikke for kaldt[;)]

Snuppa ligger nede.. og der er det litt kjelleraktig i og med at akkurat hennes rom er under bakken.. så da har jeg en varmeovn på der.. men det er ikke varmt der inne.. men en fin temperatur

vi har på panelovn... men det er bare sånn at vi ikke skal fryse når vi legger oss, så den er langt fra glovarm[:)]

ORIGINAL: Mimøi

Vi har panelovn på rommet og det er ingen problem. Ungene lærer seg fort at den kan være varm.
Det er dessuten ofte termostat på panelovnene og da kan du bare sette den på 20 grader og da vil ovnen slå se av om det blir varmere.

Back
Topp