Varme på barnerommet

Krølla82

Forumet er livet
Har dere noen form for varme på barnerommet? Soverommene våre  er veldig kalde og sambo mener ungen trenger varme på rommet sitt. Han har foreslått å henge opp en panelovn på veggen, men jeg tenker at de blir jo veldig varme og tenk om ungen tar på den og brenner seg eller bruker den til å ta tak i for  reise seg opp.[&:] 

Ville du ha satt opp panelovn på barnerommet?

Ja det er jo som dere sier ikke noe vits i å ha den på så høy varme...så da vil man jo ikke kunne brenne seg slik jeg tenkte først...hehe...hønemor allerede.[;)]

Hallo....panelovner nå til dags blir ikke veldig varme på utsida [;)]
Heng opp en slik du..400W eller noe i den dur.

ORIGINAL: Lisfje

Hallo....panelovner nå til dags blir ikke veldig varme på utsida [;)]
Heng opp en slik du..400W eller noe i den dur.

Nei det er ikke sikkert de blir så varme lenger...vet bare at de "gamle" som var hjemme når jeg var mindre ble glovarme er derfor jeg tenkte på det...vi har kun varmepumpe nå, men den varmer ikke så godt oppe på soverommene når vi har 3 etg hus.

Vi har en oljeovn på lekerommet som blir satt på dersom døra har stått lukket lenge - vi har varmepumpe men om man trenger hurtigvarme for leking er det bedre med oljeovn. (den blir tatt ut når det er varmt da, slik at han ikke kommer i nærheten av den. Jeg er som sagt en sånn slem mamma som ikke står og ser på at ungen leker til enhver tid.)

På soverommet hans har vi ikke varme - der står vinduet åpent UANSETT temperatur og vær - man skal sove kaldt i frisk luft!!!

Vi har panelovn på rommet og det er ingen problem. Ungene lærer seg fort at den kan være varm.
Det er dessuten ofte termostat på panelovnene og da kan du bare sette den på 20 grader og da vil ovnen slå se av om det blir varmere.

Vi har panelovn på barnerommet og lekerommet som er mellom vårt og snuppas rom. Vi har gammelt hus med gamle trekkfulle vinduer (merker stor forskjell på lekerommet og soverommene, for på soverommene har vi rullgardiner som tar for litt av trekken fra vinduene og det hjelper masse). Vi har det ikke varmt på rommene, men må ha på panelovn hele vinteren på lekerommet og barnerommet, ellers blir det styggkaldt i hele 2. etasje. Lufter stort sett hver dag, men det er uansett litt trekkfullt, så det blir ikke akkurat så altfor varm luft, men passe til å være soverom. Med en ganske ny panelovn, er det ikke noe fare for at de skal brenne seg. Og de merker jo at det er varmt og lærer seg å holde seg unna det.

Vi har i tillegg en panelovn på kjøkkenet, i tillegg til vedovn på både kjøkkenet og i stua, og snuppa har aldri brent seg på noe av det. Vi hadde ei periode vi måtte være strenge med å lære henne at ovnen var farlig, men det har gått kjempefint. Det største problemet vi har hatt med panelovner, er at hun i det siste har begynt å skulle endre på temperaturen de står på stadig vekk, men det er noe vi jobber med å få henne bort fra, på samme måte som pirking på lysbrytere og på innstillinger på vaskemaskin, oppvaskemaskin og tørketrommel.

Vi har en panel ovn på rommet til hver av ungene, den står på ca 20 grader og blir aldri så varm så de brenner seg.

Tar ho tak i den for å dra seg opp så sitter den så godt så den tåler det[:)] Ho har også stått på den og titta ut og den henger fortsatt like godt[;)]

Takk for svar jenter. Da vet jeg at det er trygt med panelovn på rommet til ungen.[:)] Godt å få unna slike tanker.[:)]

ORIGINAL: Krølla82

Har dere noen form for varme på barnerommet? Soverommene våre  er veldig kalde og sambo mener ungen trenger varme på rommet sitt. Han har foreslått å henge opp en panelovn på veggen, men jeg tenker at de blir jo veldig varme og tenk om ungen tar på den og brenner seg eller bruker den til å ta tak i for  reise seg opp.[&:] 

Aldri i verden. Panelovner er astmafabrikker, og man skal ikke ha for høy temperatur på soverom uansett. Da kan man heller kle på barnet litt mer om natta. [;)] For ikke å glemme det du nevnte om brannfare o.l. I begynnelsen sover jo ikke barnet på eget rom uansett, så da måtte dere jo ha ha hatt varme på deres rom også. [;)]

Har panelovn på snuppas rom, 400w. Har den på 15 grader.
Nye panelovner blir ikke varme utenpå, så det slipper vi tenke på.

Har panelovn på rommene te alle her i huset me. Står innstilt på 17 grade, å dei blir ikkje so varme atte dei brenne seg på dei [:)]

vi har panel ovn der, men den står ikke på.. sambo mener at det ikke er nødvendig. men jegsyntes det er kaldt der oppe til at di er der å leker også!!!

Vi har ingen varme på rommet, prøvde det en liten periode når han var liten, sto ikke på mer enn 15 grader, men gutten ble likevel tett og hostet mye om natten, så vi tok den ut.

Vi har soverommene nede og eneste varmen vi har nede er varmekabler i gulvet på gangen, den står vel på 15 grader, dørene inn til soverommene står åpne om natten men er igjen på dagen, så det er ganske kaldt på rommet når han legger seg, men blir fin temp over natta til morgenen og han skal stå opp. Hater selv å sto opp i et kaldt rom, men vil ha det kaldt når jeg legger meg.[:D]

ORIGINAL: Krølla82

Ovn hadde vi nok hatt på rommet hans ja (om han hadde eget rom), men ikke panelovn (styr unna sier jeg bare), hadde heller gått for en liten olje-ovn. Har en liten olje-ovn på soverommet vårt og mini sover med oss enn så lenge. Vi har vinduet åpent og det kan bli ganske kaldt uten varme på da. Fyre for kråka ja men er godt med frisk luft på soverommet. [:-] Vi bor i et gammelt hus som ikke er isolert så blir minusgrader på soverommet her om det er kaldt ute og det selv om vinduet er igjen.

Ingen varme og vinduene åpen hele dagen,deilig frisk luft ved leggetid[:)]

alle 4 sover ute i tomannstelt. frisk luft og samsoving, 2 fluer i en smekk[;)]

ORIGINAL: iThief

alle 4 sover ute i tomannstelt. frisk luft og samsoving, 2 fluer i en smekk[;)]

Genialt!

Vi har panelovn på rommet hennes. Der er det ca 15 grader, noe som er regnet for den beste sovetemperaturen blant annet av foreningen mot ufrivillig barnedød. Ovnen er ikke varm hvis man tar på den, bare lunken.

vi har ikke noe varme på på barnerommet..men på dagen når han er der så står jo døra opp så han får jo varme fra resten av huset.så det har ikke vært noe problem egentlig at det ikke er varmovn der.
på rommet til størsten er det varmkabler i gulvet.

Back
Topp