varme opp nan ??

popi

Forelsket i forumet
Til dere som bruker nan og nan ha1!!!
Når de små ikke spiser hele måltidet i flasken dere laget, heller dere da ut melken og lager ny neste gang...

eller setter dere den i kjølekapet og varmer opp igjen til nste måltid???

Jeg mener å ha lest at man ikke skal bruke den melken igjen,???
hvor lenge kan den evt. stå i kjøleskapet???

Hvor mye mme spiser deres små nå??? hvor mange ganger om dagen??
Og hvor gamle er de små ???

Mille Sofie er 9 uker idag, hun spiser mellom 90 og 130 per måltid.
Noen dager spiser hun så lite som 70 ml.

man skal ikke bruke melka to ganger pga. bakterieutvikling tror jeg.

ORIGINAL: popi

Hvor mye mme spiser deres små nå??? hvor mange ganger om dagen??
Og hvor gamle er de små ???

Mille Sofie er 9 uker idag, hun spiser mellom 90 og 130 per måltid.
Noen dager spiser hun så lite som 70 ml.

altså, min baby er eldre enn din.. Hun er snart 3 mnd nå, og hun klarer ikke drikke mer enn 130 om gangen.. og hun ligger på seg altfor mye.. så tror ikke du skal bekymre deg for at hun drikker lite om hun klarer å drikke 130..
Jeg har brukt nan helt fram til fredag, og jeg kastet all melk som hun ikke drakk med en gang...

I starten lagde jeg 100 ml. da spiste hum mellom 70-100
så begynte jeg å øke mengden litt... lager nå 130. Noen ganger spiser hun 80\90 mens andre ganger 110/130.
Men det varierer veldig!!! Når vi var på 6 ukers kontrollen for 2 uker siden ( hun var da 7 uker) hadde hun jo lagt på seg mer enn jeg trodde[:)] Hun veide 3280 hjemreise dagen og da 7 uker etter var hun 4370 så hs mente jeg ikke skulle bekymre meg ...

Men Farmoren til Mille mener hun spiser for lite... Men jeg klarer ikke få henne til å spise mer ... Bør vel bare la være å bry meg om hva hun mener, Mille er jo bli og fornøyd og det er det viktigste for meg [:D]

Ikke bry deg om hva andre mener om ditt barn... Du er mor og vet best... [:D][:D][:D][:D]

Så lenge hun er fornøyd får hun nok... [:D][:D][:D][:D]

jeg varmer det ikke opp igjen...
men er ikke sikkert jeg er like nøye på det lenger når hun blir større og magen tåler mer...

Natalie er snart 10 uker, og spiser stort sett mellom 110-170 ml i hvert måltid. og spiser stort sett 6 flasker i døgnet.

Man skal ikke ta vare på eller varme opp igjen MME har jeg lest, og kommer aldri til å gjøre det selv heller. Tror ikke melkebakterier som formerer seg er noe særlig[&:]

Back
Topp