varme opp igjen melk

Martha2

Gift med forumet
det går vel fint an å varme opp igjen vanlig melk ikke sant, når den har vært i kjøla? :)

Det går, men er ikke veldig heldig i forhold til bakterievekst. Er det til kake, så går det greit, fordi den skal stekes etterpå, men er det til å blande ut i grøt osv for å gi til noen, så ville jeg ikke gjort det.

takk for svar :9
gjelder dette dersom jeg varmet den til ca 37, så sank tempen til ca 30 også varme den opp igjen? :)

*MamMathea* skrev:
takk for svar :9
gjelder dette dersom jeg varmet den til ca 37, så sank tempen til ca 30 også varme den opp igjen? :)

Spørs jo hvor lenge den har stått sånn da... Bakterier kommer fort. Jeg hadde nok ikke gjort det hvis det var for å gi til et barn.

skal helst ikke varme opp melk for å gi til barn to ganger, i allefall ikke til spedbarn, for melkebakteriene kan være veldig farlig for de under 1 år (derfor de annbefaler at alle flasketuter skal kokes helt til barnet er 1 år)

takk for svar igjen :)
ja er til barn. lillemor er syk og nekter å spise, også hadde jeg bare en skvett med melk igjen i kjøla og varmet den til ho, men ho ville jaggu ikke ha det heller. ser for meg ho våkner om to timer og vil ha melk, men har jo varmet det vi hadde igjen. får finne på noe annet da :)

er vel ikke noe man skal gjøre, men må man så ma man tenker jeg. så hadde det vært mitt barn, å det var melk hu ville hatt, så fikk hu få det, selv om den har vært varma opp tidligere

Back
Topp