varme babyer?

Thea90

Blir kjent med forumet
Tags: Add Tags

Trådverktøy

Følg tråden

Therese90Blir kjent med forumet

Vi har en gutt på snart 5mnd. Han har vært en varm baby, siden fødsel. Har slitt mye med å tilpasse både soverom og klær generelt, da han blir kjempe varm, av ingenting.
Har nå endelig fått temp måler på soverommet. Den viser 15 grader. Baby har n0 ligge med bare bomullpysj og teppe. Men det har han begynt å sparke av seg. Og han er varm i nakken og ryggen, men kald i ansikt, hender og bryst.

Kan jeg la han ligge uten pysj? Blir ikke det for kaldt?

Hjelp!

Tags: Add Tags

Trådverktøy

Følg tråden

Therese90Blir kjent med forumet

Vi har en gutt på snart 5mnd. Han har vært en varm baby, siden fødsel. Har slitt mye med å tilpasse både soverom og klær generelt, da han blir kjempe varm, av ingenting.
Har nå endelig fått temp måler på soverommet. Den viser 15 grader. Baby har n0 ligge med bare bomullpysj og teppe. Men det har han begynt å sparke av seg. Og han er varm i nakken og ryggen, men kald i ansikt, hender og bryst.

Kan jeg la han ligge uten pysj? Blir ikke det for kaldt?

Hjelp!
Hva med en tynn ullpysj? Ull er gull til å regulere varme :) Eventuelt nattpose og dropp dyna? Vår sover uten dyne. Hun er en varm baby og er god og varm selv uten dyne. Sover i ullpysj :)

Hva med en tynn ullpysj? Ull er gull til å regulere varme :) Eventuelt nattpose og dropp dyna? Vår sover uten dyne. Hun er en varm baby og er god og varm selv uten dyne. Sover i ullpysj :)

Vår erfaring er dessverre at ull ikke er gull::p han har litt sensitiv hud også, så da blir det bare verre med ull:/

Men kan jo kanskje prøve nattpose, og bare bleie:)

Gjør ikke noe at de er litt varme så lenge de ikke svetter :) hadde latt han sove med pysj, sovne uten teppe og tatt på teppe når han har sovnet. Sparker han av seg i løpet av natten hadde jeg bare latt han ligge uten, men med pysj! Naken tror jeg han hadde blitt for kald?

Jeg trodde vår baby var varm- men ikke så varm.

Hva med sommerpysj og teppe?
Eventuelt bruke et veldig tynt teppe? :)

Vår erfaring er dessverre at ull ikke er gull::p han har litt sensitiv hud også, så da blir det bare verre med ull:/

Men kan jo kanskje prøve nattpose, og bare bleie:)
Da er det verre :/ men nattpose og omså bare body kan funke :) posene har ikke armer, så redd han kan bli kald på armene. Er han kjempevarm slik at han blir klam, eller god og varm?

Får tak i nattposer som ikke er like tynn som dyne. Bare et bomullslag over.

Da er det verre :/ men nattpose og omså bare body kan funke :) posene har ikke armer, så redd han kan bli kald på armene. Er han kjempevarm slik at han blir klam, eller god og varm?

Får tak i nattposer som ikke er like tynn som dyne. Bare et bomullslag over.

Hvor finner man sånt noe da?:p
Han er god og varm, rett før klam:p
Ja, må nok ha en langermet body evt. Takk gir tips:)

Hvor finner man sånt noe da?:p
Han er god og varm, rett før klam:p
Ja, må nok ha en langermet body evt. Takk gir tips:)

Søk opp babydan sine nattsele pose. Den er som en litt tykk body. Me ikke så varm eller tykk som en dyne. Kjøpte den nettopp på jollyroom for 349 på tilbud. Den er med seler, men trenger ikke å bruke selene med posen :)
eceb7844d5cd0497f4b3a6b6e66a298c

Back
Topp