Varm voksing

lucillen

Elsker forumet

Hvordan fungerer dette ? Slipper en stripsene når en varm vokser ?

Er det mindre smertefult når en varm vokser ?

Hvilke merke annbefales ?

Hvor lenge varer resultatet ?

Gjerne andre tips også ! 

Det fungerer slik at du har en boks med voks som du varmer i mikro eller vannbad. Jeg foretrekker mikro, da slipper man å risikere at det kommer vann i voksen.

Jeg foretrekker denne:

Jeg har også prøvd denne, den var helt ok, men syns ikke den var like god.

Når man dypper "spaden" i voksen står det NO på den om den er for varm, men man må nesten bare prøve seg fram der. Det står fremdeles NO selv om jeg ikke brenner meg på den, og jeg syns voksen er lettere å bruke når den er god og varm, da flyter den bedre. Blir den for nedkjølt blir den seig å jobbe med, så man må gjerne varme den en gang eller to mens man jobber, spesielt om det er lite igjen, siden det nedkjøles raskere.

Man kan ha litt potetmel på huden, for å hindre at det fester seg så mye til huden, bare til hårene, men det pleier jeg ikke å gjøre. Det er bare å bruke spaden til å smøre på et tynt lag med voks, man smører samme vei som hårene vokser. Så legger man på en av stripsene som følger med, eller man kan lage egne strips av f.eks. en gammel t-skjorte. Det har jeg gjort, da det er veldig få strips som følger med. Disse kan vaskes etterpå, det kan også de som følger med da, men man må ha dem i vaskepose, ellers kan de tette igjen maskinen, det har jeg opplevd...

Man legger stripsen på og gnir den godt fast, gni fremdeles samme vei som håret vokser. Så tar du tak med ene handa under stripsen og holder huden stramt på plass, så river du stripsen av MOT hårets vekstretning. Kan være vondt, men det er best å være raskt, er vondere om man ikke helt tør å rive raskt nok.

Jeg vokser bikinilinja og under armene, og på stortåa. Har gitt opp å vokse leggene, for etter noen dager får jeg intens kløe på leggene etter å ha vokset, klør meg helt til blods. På bikinilinja derimot kan jeg ikke barbere, da får jeg den kløen, så den må vokses. 

Begge disse voksene kan man enkelt vaske av med en fuktig klut om man får det på seg eller på gulvet eller noe.

Ang. varigheten så varierer det vel litt, men jeg syns det holder seg ganske glatt i en uke, men så er det likevel en uke til der det er helt ok, fordi hårene som vokser ut virker lysere og tynnere, siden de ikke er kuttet av midt på det tykkeste, så det er ikke krise å gå sånn blandt folk liksom mens det vokser ut i begynnelsen. 

Back
Topp