Varm seng

millemarie

Forelsket i forumet
Hvordan gjør dere sprinkelsenga lun og varm i disse kalde tider? Er så god og varm senga mi og jeg får litt vondt av hun når jeg legger hund ned på en hard kald madrass med ei enkel dyne over som hun halvveis sparker av.

Sovepose for baby og der er mulig å legge en varmepose med varmt vann i før du legger baby ned, hva med å ligge på ull? Ellers har jeg aldri praktisert iskalde soverom med baby i hus

Ideell temperatur for babyer er rundt 18-19 grader. Legg heller noe varmt i senga i forkant, evt sovepose eller skinn. Min baby er så varm av seg at det ikke er nødvendig med noe mer enn dyne :)

Har det aldri så kaldt at det er ett problem. På hytta de første nettene er det kaldt og da ligger minste med ullpysj. Men prøver å ha ca 19 grader på rommet. De to eldste sov på veldig kalde rol uten at det gjorde noe. De sparket av seg dyna men sov sammen med meg så jeg tok den bare på igjen. De har jo på seg pysj og fryser ikke så lett her. Sjekk nakken til baby når du synes det er for kaldt, ikke sikkert babyen synes det. Har sett en del gjennomsvette babyer fordi foreldrene synes det er kaldt. Mine sjekker jeg hele tiden og jeg fryser mer enn de. Så er ganske trygg på at når jeg synes det er godt på rommet så er det litt varmt for dem. Nr 2 på nesten 5 år har blitt en frysepinne nå men enda så fryser han ikke om natten her oppe.

Kan legge en varmeflaske i senga før legging som du tar vekk når babyen legges. Ellers bruker vi ullpysj, sovepose og eventuelt dyne eller teppe i tillegg da det kan bli ganske kaldt på rommet om natta

Her bruker vi ull pysj og sovepose. Hun har en liten bamse ellers ingenting, heller ikke sengekant. Jenta er god og varm

Spørs på alderen på babyen, men i starten kan du jo i alle fall pakke inn babyen i et ullteppe først som blir med i sengen. Svøping.

Back
Topp