Varm mat!

Kine856

Betatt av forumet
Flere som ikke orker tanken på varmmat? Jeg blir kvalm bare jeg tenker på fårikål og andre ting. Og kvalmen har bare blitt værre. Enkle potetmiddager går men det er mye som ikke går. Og imårra kommer svigers på besøk og eneste jeg har lyst på er potetstappe med kjøttboller i brunsaus. Brødmat går ned på høykant da.
Hva spiser dere?
 
Flere som ikke orker tanken på varmmat? Jeg blir kvalm bare jeg tenker på fårikål og andre ting. Og kvalmen har bare blitt værre. Enkle potetmiddager går men det er mye som ikke går. Og imårra kommer svigers på besøk og eneste jeg har lyst på er potetstappe med kjøttboller i brunsaus. Brødmat går ned på høykant da.
Hva spiser dere?

Suppe er greiest, feks blomkål, men ikke fra pose.
 
Jeg strever med å spise middag, så spiser stort sett brødskive. Kjøtt er er vanskelig å få ned, samt krydret mat. Blir ekstra kvalm i etterkant av middag, og så tenker jeg bare på hvor kjipt det er å kaste opp den og den maten.. har derfor droppet noe middag i det siste. Pasta og grønnsaker går greit. Fårikål frister absolutt ikke her heller [emoji5]
 
Her går det mye brød, pizza og supper av ulik art.
I dag var første dagen med ordentlig middag på lenge. Hjemmelaget fiskegrateng med poteter og gulrot.
 
Jeg spiser gjerne fårikål! Men mannen liker det ikke, sååå... :hilarious: Er veldig opp og ned med lysten på mat egentlig, mest tørst. Prøver nå å gå over til mer bris enn brus, for jeg VIL jo ikke ha svangerskapsdiabetes. Men varmmat i seg selv er ikke noe problem, det er bare noen enkeltretter jeg klarer meg fint uten nå :hilarious:
 
Jeg strever med å spise middag, så spiser stort sett brødskive. Kjøtt er er vanskelig å få ned, samt krydret mat. Blir ekstra kvalm i etterkant av middag, og så tenker jeg bare på hvor kjipt det er å kaste opp den og den maten.. har derfor droppet noe middag i det siste. Pasta og grønnsaker går greit. Fårikål frister absolutt ikke her heller [emoji5]
Akkurat sånn jeg har det også nå :D helt håpløst og blir litt lei av brødmat også.
 
Akkurat sånn jeg har det også nå :D helt håpløst og blir litt lei av brødmat også.

Ja, man blir litt lei. I tillegg veksler jeg bare mellom tre ulike pålegg, så nokså ensformig kost. Gleder meg helt innmari til å kunne spise normalt igjen. Er en veldig matglad person til vanlig [emoji4]
 
Ja, man blir litt lei. I tillegg veksler jeg bare mellom tre ulike pålegg, så nokså ensformig kost. Gleder meg helt innmari til å kunne spise normalt igjen. Er en veldig matglad person til vanlig [emoji4]
Samme her,her går det bare i ost og skinke for tia.
 
Her elsker jeg mat og spiser for mye av alt for tida :) elsker hjemmelagde supper jeg også :) går også i masse syrlig frukt og pepsi max
 
Varm mat går fint bare det ikke er for fet mat. Veldig gla i fisk for tiden hehe...
begynner å gå litt lei skiver og blir mye fortere mett enn vanlig. Sliter litt med magen og energien om dagen så jeg prøver å spise ofte og ordentlig mat.
 
Her elsker jeg mat og spiser for mye av alt for tida :) elsker hjemmelagde supper jeg også :) går også i masse syrlig frukt og pepsi max
Heldig du da :) spiser litt mer enn vanlig jeg også (oftere) men blir mest bare rundstykker og brød. Det er det som frister.
 
Varmmat er utfordrende her også, spesielt kjøtt. Gode, sprø vårruller, helst uten kjøtt, går greit, det samme med poteter i forskjellige varianter.

Jeg må også spise lite og ofte. Er jeg for sulten kommer kvalmen, det samme om jeg er for mett. :dead:

Ferske rundstykker (butikkjøpte, ikke nystekte) med ost og skinke er greit, men helst litt fine rundstykker..

Jeg håper dette blir bedre etterhvert, savner å spise som vanlig. Vanskelig å holde energinivået oppe når kroppen holder på sånn her.
 
Jeg spiser gjerne fårikål! Men mannen liker det ikke, sååå... :hilarious: Er veldig opp og ned med lysten på mat egentlig, mest tørst. Prøver nå å gå over til mer bris enn brus, for jeg VIL jo ikke ha svangerskapsdiabetes. Men varmmat i seg selv er ikke noe problem, det er bare noen enkeltretter jeg klarer meg fint uten nå :hilarious:
Da har vi det ganske likt, har ikke noe problem med mat enda denne gang. Og tørst hele tiden!
 
Spyr av det aller meste jeg før tiden, men klarer å holde delvis på salat og ovnsbakt laks i utresaus så er ikke så veldig mye denne magen tåler før tiden, fårikål er en av favoritt rettene mine men etter at jeg ble gravid er det bare å glemme å spise fårikål før spyr bare av lukten av den nå.
 
Åh, varm mat... æsj. Og er heller ikke noe fan av brød for tiden. Det jeg har lyst på er salt snacks og frukt [emoji28]
 
Back
Topp